
Česká gastronomie a regiony zaujaly v Londýně na National Geographic Traveller 2025
01.09.2025 / 15:21 | Aktualizováno: 01.09.2025 / 16:10
V polovině července se v Londýně v rámci projektů ekonomické diplomacie PROPED uskutečnily dvě významné prezentace Česka. Akce výrazně přispěly k propagaci českých regionů, potravinářských produktů a gastronomické kultury mezi britským publikem.
Odborný workshop s britskými touroperátory
Dne 18. července 2025 se v prostorách Velvyslanectví ČR v Londýně konal odborný workshop 'A Journey Through Czechia', zaměřený na české regionální destinace a gastronomické produkty. Na večerním B2B setkání se představilo přes 70 zástupců britských cestovních kanceláří a touroperátorů, kteří také díky navazující recepci mohli získat kontakty pro budoucí spolupráci. Prezentovala se statutární města Plzeň, Olomouc a Brno, Olomoucký a Jihomoravský kraj, společnost Ensana Europe’s Health Spa Mariánské Lázně (reprezentující Karlovarský kraj) a Národní vinařské centru. "Mnoho účastníků si odneslo nový pohled na Česko jako rozmanitou a autentickou destinaci. Nejčastěji mluvili o inspiraci, originalitě a překvapení,“ uvedla ředitelka Zahraničního zastoupení CzechTourism ve Velké Británii Katarína Hobbs.
National Geographic Traveller Food Festival 2025
Festival se konal 19.–20. července 2025 v londýnském Business Design Centre. Prestižní dvoudenní akce propojuje gastronomii, cestování a kulturu a přilákala tisíce návštěvníků, odborníků i novinářů. Český stánek patřil k nejnavštěvovanějším, letos se představil v rozšířeném rozsahu a nabídl pestrou škálu regionálních produktů a gastronomických specialit. Návštěvníci mohli ochutnat vína, piva, koktejly i tradiční delikatesy z Olomouckého, Jihomoravského a Karlovarského kraje. Velký zájem vzbudila degustace moravských vín na hlavním pódiu Wine Theatre, do které se zapojilo více než 150 hostů. Pro mnohé šlo o první osobní zkušenost s českým vinařstvím. Pozitivní ohlasy z řad odborné veřejnosti, médií i běžných návštěvníků potvrdily, že letošní účast byla strategickým krokem k posílení povědomí o Česku jako o atraktivní turistické i gastronomické destinaci.
Česko se v polovině července výrazně zviditelnilo na britské scéně. Workshop i festival ukázaly zemi jako rozmanitou, kulturně vyspělou a chuťově atraktivní destinaci. Akce oslovily odborníky na cestovní ruch i gastronomické nadšence a posílily pozici Česka jako atraktivního partnera pro obchod, cestovní ruch a kulinářské zážitky.
Více informací na stránkách CzechTourism.