česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Pixabay (https://pixabay.com)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo Facebook logo LinkedIn logo

Modernizace železniční trasy Podnart–Lesce Bled

Ministerstvo infrastruktury Slovinské republiky ve spolupráci se Slovinskou infrastrukturní agenturou zveřejnilo dne 11. 2. 2020 informaci o zahájení tendru na modernizaci hlavní železniční trasy č. 20 Ljubljana–Jesenice na úseku Podnart–Lesce Bled. Termín na podání přihlášek je 27. 3. 2020.
 

Jde o významnou zakázku, která je součástí Rezoluce o rozvoji dopravy ve Slovinské republice do r. 2030 a dlouhodobé strategie Ministerstva infrastruktury, která je zaměřena na modernizaci a rozvoj slovinské železniční infrastruktury. Stavební a inženýrské práce budou spočívat zejména v modernizaci trati v souladu s evropskými standardy na úseku Podnart – Lesce Bled v celkové délce 10,69 km. Modernizační práce budou zaměřeny na dosažení kompatibility s evropskou regulací TEN-T, především dosažení plné elektrifikace, rozchodu kolejí 1,435 m, zatížení na nápravu 22,5 tun, rychlosti vlaku nejméně 100 km/h, délky projíždějící soupravy 740 m a standardů ERTMS.

Stávající trať Podnart – Lesce tyto požadavky nesplňuje, především zatížení na nápravu a standardy ERTMS. Plánovaná je v rámci tendru mj. výměna železničního svršku a nosných konstrukcí, sanace železničního spodku, odvodnění trasy, rekonstrukce perónu zastávek Otoče, Globoko a Radovljica, sanace tunelů Globoko a Radovljica či instalace protihlukových zábran. Hodnota projektu činí € 45 milionů, termín zpracování je 20 měsíců ode dne zahájení prací. Projekt je mj. spolufinancován z fondů Evropské unie a z prostředků Ministerstva životního prostředí.

Text tendru a dokumentace bude k dispozici během následujících dní na portále veřejných zakázek eNaročanje a také na evropském portále TED.

Projekt bude příležitostí zejména pro stavební firmy v oblasti výstavby železniční infrastruktury či dodavatelé signalizačních, bezpečnostních a telekomunikačních technologií.Podle vyjádření slovinských úřadů i místních samospráv budou v budoucnu realizovány další projekty modernizace a úprav železniční trati na ostatních úsecích nesplňujících požadované evropské normy, mj. úseky Kranj-Podnart, Lesce Bled-Žirovnica, Žirovnica-Slovenski Javornik a Slovenski Javornik-Jesenice.

Jan Beneš, zástupce velvyslance a ekonomický rada, Velvyslanectví ČR v Lublani

Dagmar Šober, Ekonomicko-obchodní oddělení, Velvyslanectví ČR v Lublani