
Projekt ekonomické diplomacie PROPED představil ČR jako zajímavou destinaci pro peruánské turisty
25.08.2025 / 17:54 | Aktualizováno: 25.08.2025 / 18:08
Sektor cestovního ruchu je velmi kompetitivní, je třeba opakovaně představovat nejen české turistické „stálice“, ale take nabízet nová místa a aktivity. CzechTourism připravil ve spolupráci s peruánskými touroperátory prezentaci Česka jak přímo cestovním kancelářím, tak i v odborném tisku a na sociálních sítích. Jako projekt ekonomické diplomacie PROPED byla akce realizovaná spolu s Velvyslanectvím ČR v Limě.
Cestovní ruch patřil k pandemií nejvíce postiženým oblastem ekonomiky. Zároveň je sektorem velice kompetitivním a je třeba soustavně připomínat možnosti, které nabízí Česká republika. Agentura CzechTourism ve spolupráci se zastupitelskými úřady ČR připravuje již řadu let v rámci projektů ekonomické diplomacie PROPED různé druhy prezentací a kampaní, ve kterých představuje Česko jako atraktivní turistickou destinaci.
V letošním roce CzechTourism ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Limě s peruánskými touroperátory Ágil, CTM a VIP Viajes a influencery Fátimou Sotomayor a Monolem Bonilla představil Česko prostřednictvím různých B2B a B2C aktivit.
Velvyslanec ČR uspořádal v rezidenci oběd pro cca 50 zástupců cestovních kanceláří a odborného tisku spojený s představením zajímavých míst a zážitků. Hostem byl Manolo Bonilla, novinář a tvůrce obsahu specializující se na gastronomii. Jeho prezentace vycházející z vlastní zkušenosti se zaměřila na gastronomickou nabídku Prahy a Jižní Moravy.
Ve spolupráci s VIP Viajes se v Limě a Arequipě uskutečnily prezentace pro cestovní kanceláře. V Limě se jednalo o pracovní snídani se zaměřením na privátní zájezdy v segmentu zážítkové turistiky. V Arequipě se prezentace zaměřila na segment prázdninové turistiky, především na jednodenní výlety do Prahy.
Následná B2B inzerce a e-mailing a články v odborných tištěných i online časopisech Ladevi a T-News představily jak aktivity v Limě a Arequipě, tak informovaly o Česku jako turistické destinaci a nabídce zájezdů.
Kampaň s Despegar.com byla zaměřena na turisty, kteří nekupují zájezdy v klasických cestovních kancelářích, proto byla směřovaná na několik produktů: kulturně-historické, aktivní, příroda a gastronomie. Byla vytvořena landing page s nabídkou letenek, hotelů a zájezdů.
Vv rámci B2C projektů proběhla kampaň na sociálních sítích Fatimy Sotomayor: 2 reelsy a 3 stories na instagramovém profilu fatima_sotoma, který má 230.000 sledujících.
Prezentace Česka umožní peruánským touroperátorům a cestovním kancelářím lépe popsat příležitosti, které nabízí zahraničním turistům a tím zvýší jejich počet. Latinská Amerika a Peru mají zatím nevyužité možnosti.
Eva Tadlíková, rada, Velvyslanectví ČR v Limě