Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy
05.08.2020 / 14:53 | Aktualizováno: 01.11.2024 / 11:44
Kontaktní místa veřejné správy (Czech POINT) představují síť kontaktních bodů, na kterých si občané mohou požádat o výpis z veřejných i neveřejných rejstříků a registrů a učinit podání vůči státní správě.
Systém Czech POINT poskytuje pro veřejnost celou řadu služeb:
- výpisy z informačních systémů veřejné správy či základních registrů
- podání vůči státní správě
- konverze dokumentů v listinné podobě do dokumentu obsaženého v datové zprávě nebo datovém souboru a naopak
- založení a správa datové schránky
- a další.
Tyto služby jsou poskytovány na tzv. kontaktních místech veřejné správy, která jsou opatřena modrým logem Czech POINT.
Kontaktními místy veřejné správy jsou notáři, krajské úřady, obecní úřady, úřady městských částí nebo městských obvodů, ale také zastupitelské úřady (velvyslanectví) v zahraničí. Kontaktní místa provozuje rovněž Česká pošta, Hospodářská komora a také banky, kterým Ministerstvo vnitra udělilo autorizaci.
V příloze naleznete seznam zastupitelských úřadů České republiky (velvyslanectví a generální konzuláty), na kterých je Czech POINT jako kontaktní místo veřejné správy zřízen.