Jak objednat termín pro podání žádosti o dlouhodobé vízum/pobyt
21.11.2019 / 18:45 | Aktualizováno: 01.11.2024 / 13:45
Informace o způsobu objednávání termínů k podávání žádostí o dlouhodobá víza a povolení k dlouhodobému pobytu.
S účinností od 29. 11. 2019 Velvyslanectví ČR v Akkře přijímá žádosti o dlouhodobé vízum/povolení k dlouhodobému pobytu pouze po elektronickém objednání termínu potvrzeném úřadem, které probíhá následujícím způsobem:
Registrace k podání žádosti o vízum/povolení k dlouhodobému pobytu se provádí v rozdělených e-mailových schránkách podle požadovaného účelu pobytu.
Žadatelé o dlouhodobé vízum/povolení k dlouhodobému pobytu za účelem studium se k termínu podání žádosti objednávají na e-mailové adrese Accra.Student@mzv.gov.cz. Limit termínů přidělených na základě obdržení objednávacího emailu v daném měsíci je pro tento účel pobytu stanoven dle aktuálních kapacitních možností úřadu.
Žadatelé o dlouhodobé vízum/povolení k dlouhodobému pobytu pro všechny ostatní účely pobytu se k termínu podání žádosti objednávají na e-mailové adrese Accra.Visa@mzv.gov.cz. Limit termínů přidělených na základě obdržení objednávacího emailu v daném měsíci je pro tento účel pobytu stanoven dle aktuálních kapacitních možností úřadu.
Výjimka z pravidla objednávání na podání žádosti o dlouhodobý pobyt – VĚDECKÝ PRACOVNÍK
Žadatelé v kategorii vědeckých či výzkumných pracovníků a jejich rodinní příslušníci jsou vyňati z povinnosti registrace na podání žádosti prostřednictvím objednávacích systémů velvyslanectví (registrační schránky) i v případě, že nejsou osobami zařazenými do vládních programů Program vysoce kvalifikovaného zaměstnance či Program klíčového a vědeckého personálu. V tomto případě zájemce musí požádat o termín k podání žádosti písemně do e-mailové schránky konzulárního oddělení velvyslanectví (Accra.Consulate@mzv.gov.cz) a doložit scan dohody o hostování s příslušnou vědeckou/výzkumnou institucí či školou na území České republiky. V případě, že je následován rodinnými příslušníky, tito podávají souběžně žádosti o dlouhodobý pobyt za účelem společného soužití rodiny. Na tyto žadatele se pak vztahuje zrychlená vízová procedura.
Zastupitelský úřad upozorňuje, že s účinností od 1. 1. 2024 v důsledku novelizace nařízení vlády č. 220/2019 Sb., které stanovuje kvóty pro pracovní migraci, ZÚ Akkra více nepřijímá žádosti o povolení k dlouhodobému pobytu za účelem zaměstnání (tzv. zaměstnanecké karty). Kvóta 8 žádostí o dlouhodobá víza za účelem podnikání v kalendářním roce se nemění.
Objednávání na každý následující měsíc probíhá 23. den každého měsíce bez ohledu, zda se jedná o pracovní den či den pracovního volna, od 8.00 do 14.00 hod. ghanského času až do naplnění kapacity.
Upozorňujeme, že do předmětu zaslaného e-mailu je zapotřebí uvést POUZE JEDINEČNÉ ČÍSLO CESTOVNÍHO PASU ŽADATELE.
Na e-maily, které budou mít v předmětu zprávy uvedeny jiné informace než samotné číslo cestovního pasu, nebo budou doručeny do dané e-mailové schránky mimo objednávací lhůtu (tedy před nebo po stanoveném dni a časovém rozmezí), a na vícečetné e-maily zaslané jedním žadatelem nebude brán žádný zřetel a budou považovány za neplatné.
E-maily se žádostmi o přidělení termínu k podání žádosti doručené do jiné e-mailové schránky, než která přísluší danému účelu pobytu, budou považovány za neplatné, a žadatelům, kteří je odeslali, nebude přidělen termín k podání žádosti.
Každý žadatel může zaslat pouze 1 e-mail. V případě, že jeden žadatel zašle v daném termínu více e-mailů, bude z tohoto termínu objednávání automaticky vyřazen, a to i v případě, že e-maily budou zaslány z více e-mailových adres. Upozornění o vyřazení bude zasláno pouze na první zjištěný duplicitní e-mail žadatele. V případě, že bude zjištěna skutečnost, že žadatel již podal žádost o dlouhodobé vízum či dlouhodobý pobyt v minulých měsících a tato žádost je v řízení, bude jeho e-mail taktéž vyřazen z dalšího zpracování a považován za neplatný.
E-mail musí vždy obsahovat pouze identifikační údaje žadatele: jméno a příjmení, datum narození, kontaktní telefon a e-mail a uvedení účelu pobytu: zaměstnání, studium, sloučení rodiny, atd., a to bez dalšího doprovodného či vysvětlujícího textu.
Přílohou e-mailové žádosti musí být kopie následujících dokumentů, a to POUZE VE FORMÁTU PDF:
1. naskenovaná kopie datové stránky cestovního dokladu žadatele;
2. naskenovaný dokument prokazující účel pobytu (např. potvrzení o přijetí ke studiu, oddací list), včetně legalizační doložky ghanského ministerstva zahraničí;
3. případná plná moc na zastupující osobu.
Bez uvedených náležitostí je objednávka neplatná a nebude na ni brán zřetel, resp. bude bez další odpovědi žadateli vyřazena ze zpracování. Stránky vícestránkových dokumentů nezasílejte jednotlivě.
Registrační e-maily, které mají odesílatelem aktivovanou funkcionalitu nemožnosti zasílání odpovědi ze schránky, do které jsou doručeny, budou z registrace vyřazeny.
Upozorňujeme, že pokusy o hromadné zasílání registrací pomocí softwarových nástrojů mohou být antispamovým zabezpečením domény mzv.gov.cz v zájmu zajištění funkčnosti systému pro všechny žadatele vyhodnoceny jako spam, v důsledku čehož nebude k takovýmto registracím přihlíženo. Registrační e-maily, u kterých bude odesílatelem aktivována funkcionalita nemožnosti odpovědi v kopii na registrační e-mail, budou vyřazeny z registrace.
Elektronická registrace v sobě obsahuje náhodný prvek. Žádosti splňující veškeré náležitosti obdržené do naplnění kapacity budou zodpovězeny automatickým e-mailem zaslaným na kontaktní e-mailovou adresu a poté zpracovány do 7 dnů. Žádosti splňující veškeré náležitosti obdržené nad limit kapacity obdrží automatickou odpověď o tomto faktu a termín jim z důvodu naplnění kapacity přidělen nebude. Přidělené termíny jsou neměnné.