Výrazná česká stopa na Craft Brewers Conference 2022 v Minneapolis
23.05.2022 / 19:16 | Aktualizováno: 24.05.2022 / 19:52
Na letošní prestižní konferenci pro oblast craftového (řemeslného) pivovarnictví s názvem Craft Brewers Conference zanechala ČR silnou stopu. Do hlavního programu se podařilo prosadit seminář, ve kterém emeritní sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka a předseda Chmelařství Zdeněk Rosa představili český přístup k vaření piv, vysvětlili pitelnost českých piv a propagovali jedinečnost českých surovin (chmel, slad) pro vaření kvalitních piv. Na seminář přímo navázal projekt ekonomické diplomacie ve formě matchmakingového fóra pro české firmy vyvážející chmel, slad a technologie v pivovarnictví. Akce v rámci konference přijel osobně podpořit i náměstek ministra zemědělství Radek Holomčík.
Jedním z nejoblíbenějších osvětových seminářů v rámci konference byl jednoznačně ten s názvem Wanna Brew „True Pilsner“? Vyslechnout si expertní pohled Václava Berky a Zdeňka Rosy přišlo více než 1400 účastníků konference, na kterou mají přístup pouze odborníci v oblasti pivovarnictví – sládci, majitelé pivovarů, obchodníci se surovinami a technologiemi, odborná média a zástupci akademické sféry. Vysoký počet účastníků na semináři je silným důkazem toho, že o vaření kvalitních piv českého stylu je mezi craftovými pivovary stále větší zájem. Přednášející ještě hodinu po skončení semináře odpovídali na všemožné dotazy z publika.
Na seminář navázalo matchmakingové fórum s názvem Brewing Like Czechs Do, v průběhu kterého zástupci českých firem prezentovali vzorky českých chmelů a propagovali technologie a řešení pro pivovarnický sektor. Zastoupeny byly společnosti Bohemia Hop, Český svaz pěstitelů chmele, Bucher Denwel, Chmelařský institut, Lindr a Lukr.
Pro účastníky fóra byla k ochutnání připravena piva českého typu, která uvařili sládci z pivovarů Utepils, Halfway Crooks, Aslan a Live Oak. Není náhodou, sládci ze všech těchto pivovarů byli v minulosti účastníky některé z incomingových misí do ČR organizovaných českou ambasádou ve Washingtonu ve spolupráci s českým konzulátu v Torontu.
Craftový segment má v USA (na rozdíl od masově produkovaných amerických ležáků) dlouhodobě rostoucí trend produkce i spotřeby. Nejen díky zaměření na kvalitu, ale i příběh a osobitý přístup ke spotřebitelům pomáhá těmto pivovarům s růstem podílu na trhu.
České pivo má mezi pivovarníky v USA skvělý zvuk a v segmentu craftů díky pitelnosti českého ležáku i rostoucí oblibu. Dlouhodobá a soustavná podpora propagačních a proexportních aktivit tak vede k vyššímu zájmu nejen o české suroviny, know-how či technologie, ale ve svém důsledku i o finální produkt – české pivo, a to i na vysoce konkurenčním americkém trhu.
Zpracoval: Petr Ježek, zemědělský diplomat, Velvyslanectví ČR ve Washingtonu, D.C.