Propagace českého cestovního ruchu v Kanadě pokračuje
22.06.2024 / 01:40 | Aktualizováno: 22.06.2024 / 02:18
Generální konzulát ve spolupráci s agenturou CzechTourism a s finanční podporou Ministerstva pro místní rozvoj usiluje o lákání kanadských turistů do České republiky. V letošním roce probíhá dlouhodobá mediální kampaň, kterou doplnil projekt na podporu ekonomické diplomacie realizovaný v rámci Travel Trade Days letos na jaře.
Kanada je důležitým trhem pro incomingovou turistiku do České republiky. Kanaďané jsou na 4. místě pokud jde o útraty za cestování na osobu do celého světa, dle časopisu Travel Week utratili Kanaďané před pandemií COVID-19 zhruba $35 miliard a podnikli 33 milionu zahraničních cest. Kanaďané také cestují času dvakrát více než Američané (na počet obyvatel), mezi nejnavštěvovanější destinace patří USA, Karibik a Evropa. Nicméně v roce 2022 podíl zámořských cest dosáhl pouze na 64 procent úrovně roku 2019. Kanadský trh se zotavuje z postcovidové pandemie o něco pomaleji než trh americký, a proto skýtá potenciál pro významné posilování zájmu o Česko mezi kanadskými turisty.
GK Toronto a CzechTourism proto realizují aktivní kampaň na podporu Česka jako destinace v Kanadě, zejména ve spolupráci s Baxter Media, jedním z nejznámějších travel trade médií. Společnost působí na kanadském trhu již více než 60 let a je největším poskytovatelem informací o travel trade v zemi. Baxter Media má více než 142 000 předplatitelů a digitální publikace mají průměrně 250 000 impresí za měsíc. Marketingová kampaň o Česku tak přispívá k propagaci dobrého jména České republiky jako turistické destinace a pomůže nastartovat širší příjezdovou turistiku.
Na přelomu dubna a května byla s Baxter Media realizována účast na programu Travel Trade Days v České Republice, které se novinář zúčastnil spolu s 80 dalšími zástupci z celého světa. Akce je organizovaná CzechTourism a je jednou z největších tuzemských akcí na podporu incomingu s účastí přes 90 zahraničních partnerů. Účast Baxter Media byla zajištěna v rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie Ministerstva pro místní rozvoj a obsahovala setkání s B2B partnery z cestovního ruchu návštěvu vybraných turistických destinací v Praze a Královohradeckém kraji. Program zahrnul rozsáhlé průvodcovské prohlídky obou regionů, návštěvu Prachovských skal, prohlídku řady vybraných hotelů, návštěvu galerie Petrof, Muzea Východních Čech a další vybrané pamětihodnosti. Novinář na základě vstupů již realizoval dvě publikace zaměřené na Česko. Mediální výstupy obsahují například https://travelcourier.ca/performance-art-flourishes-in-czechia/ a https://www.travelpress.com/exploring-beyond-prague-at-czechia-travel-trade-event/. Další spolupráce na propagaci Česka jako atraktivní turistické destinace na kanadském trhu bude dále pokračovat.
Eva Libs Bartoňová, GK Toronto; Michaela Claudino, CzechTourism