česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Millenia Commercial
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo Facebook logo LinkedIn logo

Tchajwancům chutná české pivo

(Archivní článek, platnost skončena 31.08.2019 / 02:00.)

Antonín Dvořák, Bedřich Smetana, Václav Havel, Jaromír Jágr, Škoda není to jediné, co Českou republiku v zahraniční proslavilo. Na Tchaj-wanu je to také české pivo, zejména značka Pilsner Urquell!

Česká republika nemá v pití piva ve světě konkurenci. V loňském roce opět skončila na prvním místě se spotřebou 138 litrů na osobu. Je to sice mírné snížení oproti roku 2016, ale i tak si tradičně udržuje dostatečný odstup od druhého a třetího místa.

Na úvod začneme stručnou informací ohledně tchajwanského trhu s pivem. Jeho velikost se v roce 2014 odhadovala na 53,8 mld. litrů, z čehož 69,6 % bylo vyprodukováno v tuzemsku a 30,4 % importováno ze zahraničí. Prodej piva na Tchaj-wanu v roce 2015 činil pouhých 2,5 mld. USD ve srovnání s 12,9 mld. USD v Jižní Koreji či 35,1 mld. USD v Japonsku. Tyto rozdíly jsou částečně vysvětlovány nižším počtem obyvatel na Tchaj-wanu, nicméně faktem může být i roční konzumace Tchajwanců, jež se pohybuje okolo 25 litrů / obyvatele ve srovnání s více než 50 litry v Jižní Koreji a téměř 60 litry v Japonsku. Dokonce i v ČLR se pivo konzumuje ve větším množství s více než 40 litry na osobu.

Navzdory tomu se české značce Pilsner Urquell daří získávat na Tchaj-wanu stále více příznivců. Díky vynaloženému úsilí tchajwanského importéra Millenia Commercial, působí Pilsner Urquell v mnoha restauracích, barech, obchodních řetězcích, maloobchodních sítích apod. V sezónním prodeji v síti Family Mart se dokonce podařilo prodat až 10 tis. plechovek Pilsner Urquell za pouhých 18 dnů. Za rok 2017 se na Tchaj-wanu prodalo okolo 750 000 litrů českého piva Pilsner Urquell a v tomto roce se počítá s dvojnásobným zvýšením. Od loňského roku na Tchaj-wanu rovněž naleznete i černé pivo značky Kozel. Od poloviny září tohoto roku se také plánuje spustit prodej točeného piva a prodej „lahváčů“. Gary Cheng, generální manažer firmy Millenia Commercial, okomentoval současné postavení českého piva následujícími slovy „Společnost Pilsner Urquell zažívá v posledních několika letech velmi dobré tržní výsledky na tchajwanském trhu a to především díky úžasnému historickému dědictví a vynikající chuti tohoto piva, jenž tchajwanští spotřebitelé umí ocenit. Pokud se v budoucnu podaří zahájit přímé letecké spojení mezi Tchaj-wanem a Českou republikou, více lidí si tak bude moci vychutnat Pilsner Urquell ve svém rodném městě a přivést si tento ojedinělý zážitek zpět na Tchaj-wan. Doufáme, že bude tato přímá letecká linka zahájena co nejdříve.“ V neposlední řadě se na  Tchaj-wanu brzy očekává znovu-prodej piva národního podniku Budějovický Budvar.

V nadcházejících letech se na Tchaj-wanu očekává celkové zvýšení konzumace piva, tolerance k vyšším cenám piva a zároveň chuť po nových výrobcích a značek piv ze zahraničí.

Zdroj: Millenia Commercial, National Treasury Bureau of Ministry of Finance

 

Autorka: Eva Pigová, vedoucí obchodně-ekonomického úseku, Česká ekonomická a kulturní kancelář v Tchaj-peji

Galerie


Pilsner Urquell