Česká republika se úspěšně prezentovala kanadskému publiku v Montrealu
07.11.2022 / 23:28 | Aktualizováno: 08.11.2022 / 00:04
Po dlouhých čtyřech letech měla Česká republika možnost prezentovat se na jednom z největších veletrhů cestovního ruchu Salon Internatinal Tourisme Voyages v Montrealu. Akce byla úspěšně realizována jako projekt ekonomické diplomacie PROPED za finanční podpory Ministerstva pro místní rozvoj ČR, ve spolupráci Velvyslanectví ČR v Ottawě a agentury CzechTourism.
Ve dnech 28. – 30. října měla Česká republika zastoupení v podobě národního stánku na jednom z nejvýznamnějších veletrhů cestovního ruchu v Montrealu, největším městě frankofonní provincie Quebec. I díky pandemii a dvěma zrušeným ročníkům se Česká republika představila místním cestovatelům, cestovním kancelářím a agenturám poprvé od roku 2018.
Cestovní kanceláře, agentury a experti z oblasti cestovního ruchu zastupovali přibližně 100 zemí a je skvělé, že Česká republika byla mezi nimi. Bez skromnosti je potřeba říci, že český stánek byl jedním z mála národních prezentací, o který byl ze stran účastníků obrovský zájem. Cílem české účasti bylo podpořit incoming nejen do Prahy, ale i do ostatních zajímavých regionů země. Českou republiku se podařilo prezentovat jako atraktivní a zároveň bezpečnou destinaci, která díky své poloze nabízí cestování i do dalších EU destinací, především střední Evropy, jako je Vídeň nebo Budapešť.
Dle průzkumu společnosti Travelweek, která se rovněž podílela na organizace veletrhu, plánuje více než 90 procent Kanaďanů opět cestovat jako před pandemií, 70 procent je připraveno vycestovat okamžitě a 22 procent pak plánuje cestu do Evropy, což je druhý největší počet po Kanaďanech, kteří plánují strávit dovolenou doma (do USA plánuje cestu „pouze“ 16 procent a do Karibiku 18 procent). Po dovolené na pláži Kanaďané nejvíce touží po cestování za historií a kulturou. Kromě chuti do cestování nechybí Kanaďanům ani peníze. Dle průzkumu je Kanada s tisíci dolary na čtvrtém místě na světě v útratách za cestování na obyvatele (po Austrálii, Německu a UK), na bankovních účtech mají odložené úspory ve výši 300 mld. dolarů a zároveň u nich byl zaznamenán obrovský nárůst cestovních rezervací na jejich debetních a kreditních kartách.
Kanaďané jsou bez debat ideální cílovou skupinou, která se i díky silným historickým vazbám ráda na starý kontinent včetně Česka vrací nebo se tam plánuje poprvé podívat. Zajímavou skupinou jsou Kanaďané v této souvislosti i pro incomingové cestovní kanceláře a agentury, které byly na národním stánku zastoupeny DMC společností Eastern Europe Tours. Díky dopadům pandemie, komplikovaným vstupním požadavkům či storno podmínkám stále více kanadských cestovatelů spoléhá na odborné znalosti cestovních kanceláří a téměř 60 procent by jejich služeb využilo.
Akce potvrdila, že Kanaďani mají peníze i chuť cestovat. Zajímá je historie, příroda, turistika či různé formy zážitkové turistiky. Česká republika sice nemá moře, ale má všechno ostatní a měla by toho maximálně využít.
Jan Kubačka, ekonomický diplomat
Velvyslanectví ČR v Ottawě