español  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Velvyslanectví ČR v Mexiku/Embajada de la República Checa en México
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Prezentace ČR jako destinace vhodné pro segment luxusní a zážitkové turistiky

Během podzimu 2023 se ve spolupráci se státní agenturou CzechTourism uskutečnil projekt ekonomické diplomacie (PROPED) zaměřený na propagaci ČR jako atraktivní destinace v segmentu luxusní a zážitkové turistiky. Právě tento segment je pro turistický průmysl zásadní, protože obvykle bývá nejméně zasažen ekonomickou krizí. Turista z Latinské Ameriky navíc během své cesty do Evropy utratí v průměru vyšší částky než turista z jiných částí světa a daleká cesta přes Atlantik je symbolem určité prestiže vyšší střední třídy, která je v Mexiku na vzestupu.

Po postcovidovému restartu cestovního ruchu v Latinské Americe, který směřoval zejména do tradičních evropských destinací jako Francie, Itálie nebo Španělsko, dochází k obnovení zájmu rovněž o země střední Evropy, kde by Česko mělo mít ty nejvyšší cíle. Propojením dílčích virtuálních a prezenčních projektů se podařilo v rámci tohoto PROPEDu představit Česko více než 1000 zástupcům cestovních kanceláří z Latinské Ameriky sdružených v prestižní asociaci Virtuoso, jež se na segment luxusní a zážitkové turistiky specializuje. Jejími členy jsou desítky tour operátorů hlavně z Mexika a Brazílie, ale i dalších latinskoamerických zemí.

Dvě online prezentace představily netradiční zážitky v Praze a také v českých regionech. Mimo Prahu jde primárně o místa, která je možné nabídnout jako jednodenní výlety z metropole (Český Krumlov, Karlovy Vary, Kutná Hora), nebo která se nacházejí na trase mezi Prahou a významnými turistickými cíli v sousedních zemích jako Berlín (Terezín a Českosaské Švýcarsko), Vídeň (Brno a jižní Morava), Krakov (Olomouc) a Mnichov (Plzeň). Během 161 schůzek se na celkem třech prezenčních akcích v Mexico City, Monterrey a brazilském Riu de Janeiru podařilo obsah prezentací ve zkrácené podobě představit a především prodiskutovat prezenčně. E-learningový program pak propojil uvedené aktivity a zůstává na webu Virtuosa další tři měsíce po skončení kampaně (březen 2024). V profilu agentury CzechTourism jako preferenčního partnera pro Latinskou Ameriku jsou k dispozici nejen kontakty pro případné konzultace, ale také informační materiály ke stažení. Prezentace Česka vzbudila mezi účastníky značný zájem, přičemž často o naší zemi věděli jen velmi málo. Za účelem dalšího posílení obrazu Česka jako vhodné destinace pro segment luxusní a zážitkové turistiky je v plánu pokračování partnerství s Virtuoso i v příštím roce.

Proped Czechtourism 2023

Proped Czechtourism 2023

Proped Czechtourism 2023

Proped Czechtourism 2023

Proped Czechtourism 2023

Proped Czechtourism 2023