
Fam trip do Česka zaměřený na incentivní a kongresovou turistiku
22.05.2025 / 03:11 | Aktualizováno: 06.06.2025 / 03:19
Ve dech 14. – 19. května 2025 se ve spolupráci s CzechTourism uskutečnila incomingová mise (fam trip) zástupců 13 mexických cestovních kanceláří a agentur do Prahy a Karlovarského kraje se zaměřením na incentivní a kongresovou turistiku. Díky intenzivnímu programu mohli navštívit mnoho míst, které jsou ideální pro incentivní skupiny, a osobně se poznat s českými poskytovateli služeb.
Segment incentivní a kongresové turistiky neboli MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions) je jedním z nejrychleji rostoucích na poli cestovního ruchu. Byznysově také jedním z nejzajímavějších, neboť se jedná o poměrně velké skupiny poptávající služby na vysoké úrovni. Také díky těmto skupinám stále roste počet mexických turistů v Česku. V roce 2024 jich přijelo téměř 54 tisíc, což je historický rekord, který by měl být letos opět překonán.
Turistickým magnetem naší země je bezpochyby Praha, proto je také jedním z cílů propagace Česka coby destinace ukázat neevropským návštěvníkům i mimopražské destinace. Pro letošní fam trip byl vybrán Karlovarský kraj. Lázeňský trojúhelník, tvořený městy Karlovy Vary, Mariánské Lázně a Františkovy Lázně, byl navíc v roce 2021 zapsán na seznam světového dědictví UNESCO. Květnové datum této incomingové mise bylo zvoleno záměrně, protože na ni navazoval veletrh IMEX ve Frankfurtu - největší globální akce v Evropě zaměřená na MICE, kam se všichni účastníci fam tripu následně přesunuli.
Šestidenní program fam tripu zahrnoval Prahu, Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Loket a Plzeň (prohlídka pivovaru). Kromě klasických turistických míst v Praze jako Staré Město, Hradčany nebo Malá Strana si Mexičané podrobně prohlédli hotely Lindner Prague Castle, Vienna House by Wyndham Diplomat Prague, NH Prague City, The Cloud One, INNSiDE by Meliá Prague Old Town a Fairmont Golden Prague. Především poslední jmenovaný hotel, nedávno otevřený, vzbudil nadšení svým uměleckým dojmem, atmosférou a akcentem na detail. V restauraci Červený jelen se pak uskutečnila networkingová večeře spojená s B2B schůzkami mezi mexickými účastníky a českými poskytovateli služeb (hotely, meeting planners a cestovní agentury, např. Senator, Eastearn Europe Tours, DZK Travel). V Karlových Varech byla na programu procházka městem, ochutnávka léčivých horkých minerálních pramenů, prohlídka sklárny Moser i hotelů Dvorana a Imperial. V Mariánských lázních Mexičané poznali celý lázeňský komplex včetně historických prostor z dob Františka Josefa I. a poslechli si Zpívající fontánu.
Všichni zástupci mexických cestovních kanceláří a agentur na vlastní oči viděli, že v Česku je široká nabídka kvalitních služeb, které jsou v mezinárodním srovnání stále ještě za příznivou cenu. Vyzdvihli také pohostinnost a profesionalitu. Praha a Česká republika se tak začne brzy více objevovat v jejich nabídce jako velmi atraktivní destinace pro MICE.