Česká republika zářila na veletrhu IBTM Americas 2024 jako jediný evropský zástupce
29.08.2024 / 19:28 | Aktualizováno: 29.08.2024 / 20:31
Ve dnech 21. a 22. srpna 2024 se v Mexico City uskutečnil největší latinskoamerický veletrh zaměřený na kongresovou a incentivní turistiku, IBTM Americas 2024. Česká republika byla jediným evropským zástupcem, který se na tomto prestižním veletrhu představil, a to prostřednictvím pěti českých subjektů. Na společném národním stánku, organizovaném regionální kanceláří CzechTourism, proběhly prezentace a schůzky s tour operátory a firmami z Mexika i dalších zemí Latinské Ameriky.
IBTM Americas patří mezi nejvýznamnější veletrhy cestovního ruchu v segmentu MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions). Na letošním již 15. ročníku se představilo 417 vystavovatelů, včetně cestovních agentur, DMCs, hotelů, zástupců turistických destinací, kongresových služeb, dopravců a lázeňských resortů. Veletrh je tradičně určen pouze odborníkům, pro které jsou organizovány B2B schůzky, s cílem maximalizovat efektivitu účasti a navázání nových kontaktů.
Na českém stánku „#VisitCzechia“ zorganizovaném agenturou CzechTourism se představili zástupci firem zaměřených nejen na pořádání kongresů, ale také na skupinové poznávací a zážitkové zájezdy či luxusní pobyty. Prezentovaly se zde Prague Convention Bureau, Senator Meetings & Incentives, Eastern Europe Tours DMC, Premiant City Tour a Hilton Prague & Hilton Prague Old Town. Návštěvníci měli možnost seznámit se s aktuální nabídkou v segmentu MICE a získat informace o dostupných kapacitách pro kongresovou turistiku a pořádání velkých firemních akcí.
Veletrh byl z české strany doplněn networkingovou akcí, která se konala následující den na Velvyslanectví České republiky v Mexiku. Vybraní zástupci mexických cestovních kanceláří, leteckých společností a médií měli příležitost navázat užší spolupráci s českými firmami a ochutnat české pivo, nově dovážené české víno a domácí klobásy. Polovina českých subjektů se dále zúčastnila ve dnech 27. a 28. srpna regionálních workshopů v Guadalajaře a Monterrey, druhém a třetím největším městě Mexika. Účast na veletrhu byla podpořena projektem ekonomické diplomacie (PROPED), jehož cílem je rozšíření povědomí o České republice ve stále rostoucím segmentu kongresové a incentivní turistiky.