Zaměstnanecká karta - náležitosti k podání žádosti
24.04.2018 / 05:07 | Aktualizováno: 25.06.2021 / 06:32
Zaměstnanecká karta je formou dlouhodobého pobytu. Žádost o zaměstnaneckou kartu podává cizinec, který bude v ČR pracovat déle než 3 měsíce.
Žádost o zaměstnaneckou kartu se podává na místně příslušném zastupitelském úřadu ČR. Ten žádost postupuje Ministerstvu vnitra, které o ní rozhoduje. V případě kladného rozhodnutí vydá zastupitelský úřad ČR, na kterém byla žádost podána, vízum za účelem převzetí povolení k dlouhodobému pobytu, tj. zaměstnaneckou kartu. Po příjezdu na území ČR se cizinec dostaví na pobočku Ministerstva vnitra, které vydá zaměstnaneckou kartu.
Náležitosti k žádosti o zaměstnaneckou kartu:
- formulář, v němž kromě vyplnění příslušných údajů musí být uvedeno i číslo volného pracovního místa zařazeného v centrální evidenci volných pracovních míst obsaditelných držiteli zaměstnanecké karty
- cestovní doklad
- 2x fotografie
- biometrické údaje – otisky prstů
- poplatek (5 000 Kč)
- podpůrné doklady
- o účelu cesty (pracovní smlouva, dohoda o pracovní činnosti nebo smlouva o smlouvě budoucí, doklad k prokázání odborné způsobilosti pro výkon požadovaného zaměstnání – je-li vyžadováno)
- o ubytování (např. nájemní smlouva nebo jiné)
- doklady prokazující odbornou způsobilost pro výkon požadovaného zaměstnání, pokud tato podmínka vyplývá z charakteru zaměstnání nebo ji stanoví mezinárodní smlouva
- Velvyslanectví České republiky v Manile v souladu s § 31 odst. 3 písm. a) Zákona č.326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území ČR žádá všechny žadatele o dlouhodobá víza a dlouhodobé pobyty, kteří budou podávat žádosti na tomto zastupitelském úřadu, aby spolu se žádostí o dlouhodobé vízum/pobyt předložili doklad obdobný výpisu z evidence Rejstříku trestů vydaný státem, jehož je žadatel státním občanem a dále stejný doklad vydaný státy, ve kterých žadatel pobýval v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší 6 měsíců, nebo čestné prohlášení v případě, že tento stát takový doklad nevydává. Filipínský výpis z rejstříku trestů musí být opatřený apostillou a přeložený do českého jazyka, výpisy jiných států vyžadují buď apostillu, nebo superlegalizaci.
- cestovní zdravotní pojištění předkládá žadatel na základě pokynu velvyslanectví v případě udělení víza. Před vydáním dlouhodobého víza za účelem převzetí zaměstnanecké karty (D/VR) je žadatel povinen předložit cestovní zdravotní pojištění platné pro tranzit + ČR od prvního dne cesty po dobu dalších 40 dnů. Minimální pokrytí musí činit 60 000 EUR.
Podrobná informace o podání žádosti o zaměstnaneckou kartu je k dispozici na webové stránce Ministerstva vnitra, do jehož působnosti agenda zaměstnaneckých karet spadá.