
Plzeňský Prazdroj oslavil v Pekingu vstup na čínský trh
19.10.2018 / 13:19 | Aktualizováno: 09.11.2020 / 07:51
Čína se konečně dočkala. Na místní trh vstoupilo celosvětově proslavené plzeňské pivo Pilsner Urquell. Společnost Asahi, která je majitelem plzeňského pivovaru, při této příležitosti uspořádala 17. října 2018 slavnostní akci na českém velvyslanectví v Pekingu. Vstup na čínský trh navazuje na velké úspěchy Prazdroje v Japonsku a Jižní Koreji. Společně s Pilsner Urquell získávají na popularitě v Číně i další české pivovary a mnohé z nich úspěšně expandují do dalších zemí Asie.
Čína je největším pivním trhem na světě s roční spotřebou přes 45 miliard litrů. To je dvakrát větší spotřeba než ve Spojených státech a pětkrát větší než v Německu. Pivo zde tvoří 75 % v objemu veškeré spotřeby alkoholu. Dovoz piva do Číny roste v posledních letech dvouciferným tempem. V loňském roce dosáhla hodnota piva dovezeného na čínský trh 750 milionů amerických dolarů. Zhruba tři čtvrtiny těchto piv byly dovezeny z Evropy.
V posledních letech se v Číně etablovala řada českých piv. Jsou mezi nimi značky jako Budějovický Budvar, Litovel, Primátor, Holba, BrouCzech či Dalešice. Plzeňský Prazdroj zahájil svou expanzi v Číně v první polovině roku 2018. Se svým pivem se řadí do kategorie prémiových značek a cílí na movitější klientelu včetně rozrůstající se čínské střední třídy. Velvyslanectví v Pekingu spolupracuje s Prazdrojem od jeho vstupu na čínský trh na propagaci plzeňského piva a prezentaci kvalit českého pivovarnictví při společných akcích.
Prodeje Prazdroje a dalších českých piv v Číně rostou. Kromě toho v čínských městech získávají na popularitě české minipivovary s tradiční českou kuchyní.
Zvyklosti čínských spotřebitelů piva se za poslední roky také změnily. Pivaři v Číně jsou mnohem náročnější než dříve. Nepovažují již jen zahraniční značku jako automatickou známku kvality, ale více si hledí samotného produktu ve srovnání s konkurencí, ceny a také služeb s produktem spojených.
Mezi pět největších pivních vývozců do Číny patří čtyři země Evropské unie (Německo, Belgie, Nizozemsko a Portugalsko). Po úspěšném vstupu piva Pilsner Urquell na čínský trh má velkou šanci se těmto zemím přiblížit také Česká republika. Výslovnost slova „Urquell“ jde čínským pivařům lépe zpravidla po dvou a více pivech. Věřme tedy, že v Číně nadále poroste počet spotřebitelů se snahou svou výslovnost spojenou s českým pivem zdokonalovat.
Lukáš Opatrný, vedoucí ekonomického úseku, Velvyslanectví ČR v Pekingu