DMEXCO 2024: Příležitosti pro české firmy v oblasti digitálního marketingu a e-commerce
24.10.2024 / 11:33 | Aktualizováno: 24.10.2024 / 11:51
DMEXCO, mezinárodní veletrh digitálního marketingu a elektronického obchodování, se letos opět konal v Kolíně nad Rýnem. Tato prestižní akce, která každoročně přitahuje odborníky z oblasti digitálních technologií, marketingu a e-commerce z celého světa, je zásadním místem pro networking a prezentaci nových trendů. Letos nechyběla ani česká stopa v podobě podnikatelské mise osmi českých firem, kterou zorganizoval Generální konzulát České republiky v Düsseldorfu ve spolupráci s agenturou CzechTrade a za podpory projektů na podporu ekonomické diplomacie PROPED.
Generální konzulát v Düsseldorfu ve spolupráci s agenturou CzechTrade organizoval podnikatelskou misi, které se zúčastnilo 8 českých firem z oblasti digitálního marketingu, IT a e-commerce. Cílem této mise bylo podpořit české firmy při rozšiřování jejich aktivit na německý trh, navázat nové obchodní vztahy a přiblížit nejnovější technologické trendy v oboru.
Německo, které je největší evropskou ekonomikou a zároveň nejvýznamnějším obchodním partnerem Česka, je klíčovým trhem pro české firmy. DMEXCO je ideální příležitostí pro české společnosti prezentovat své produkty a služby, které mohou pomoci německým firmám s digitalizací, automatizací a zefektivněním obchodních a marketingových procesů.
Německý trh e-commerce zažívá v posledních letech dynamický růst. Pandemie COVID-19 výrazně urychlila digitalizaci obchodních procesů, a to nejen ve spotřebitelském sektoru, ale také v oblasti B2B. V roce 2023 dosáhl obrat německého online prodeje přes 100 miliard eur, a tento trend i nadále roste. Hlavním tahounem je samozřejmě retail, ale i menší a střední podniky stále více využívají digitální kanály ke své expanzi a hledají způsoby, jak integrovat moderní technologie do svých obchodních modelů.
Pro české firmy působící v e-commerce a digitálním marketingu je německý trh obrovskou příležitostí. Zde mohou nabídnout nejen technologická řešení pro optimalizaci e-shopů, ale také služby v oblasti marketingových kampaní, SEO optimalizace, zákaznické podpory nebo správy sociálních sítí.
Nové digitální nástroje na DMEXCO
Veletrhu DMEXCO 2024 dominovaly nástroje pro automatizaci marketingu, umělou inteligenci (AI), big data a personalizaci zákaznické zkušenosti.
Automatizace marketingu - moderní nástroje pro automatizaci marketingových kampaní umožňují firmám vytvářet personalizované reklamní kampaně na základě chování zákazníků, což výrazně zvyšuje efektivitu marketingových aktivit. AI nástroje zároveň dokáží analyzovat obrovské množství dat a na základě těchto analýz optimalizovat obsah pro různé segmenty zákazníků.
Umělá inteligence (AI ) a machine learning jsou v současné době klíčovými faktory pro optimalizaci firemních procesů. Na veletrhu byly prezentovány aplikace pro předvídání zákaznických preferencí, analýzu zákaznických dat nebo automatizaci zákaznické podpory pomocí chatbotů.
Big Data a personalizace - s růstem e-commerce je pro firmy stále důležitější správné zpracování a analýza velkých objemů dat. Big Data nástroje umožňují firmám lépe porozumět svým zákazníkům, optimalizovat skladové zásoby a cíleně řídit reklamní kampaně. Personalizace je dnes jedním z největších trendů v e-commerce. DMEXCO představilo celou řadu nástrojů, které firmám umožňují vytvářet individuální nabídky pro zákazníky na základě jejich chování, preferencí a historie nákupů.
Veletrh DMEXCO 2024 potvrdil, že české firmy mají co nabídnout na mezinárodním poli digitálního marketingu, e-commerce a AI. Rychlý růst německého e-commerce trhu a poptávka po nových digitálních nástrojích představují pro české firmy významné příležitosti k expanzi a navázání nových obchodních kontaktů. DMEXCO je ideálním místem, kde lze představit inovativní řešení a propojit se s klíčovými hráči na trhu.
Petra Appelbaum, ekonomická specialistka, Generální konzulát ČR v Düsseldorfu