česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Lonely planet
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Projekt ekonomické diplomacie cílí na návrat turistů do ČR a zároveň podpořil české firmy v USA

Generální konzulát ČR v Chicagu společně s agenturou CzechTourism spustily díky projektu ekonomické diplomacie (PROPED) kampaň prostřednictvím společnosti Lonely Planet, která představuje nejen přírodní a architektonické krásy České republiky a zve americké turisty k návštěvě naší země v post-covidovém období, ale prezentuje také produkty šesti českých firem na trhu USA.

Mít reklamní kampaň u společnosti Lonely Planet v USA je nejen prestižní záležitostí, ale je to také poměrně finančně náročné. Důvodem je především skutečnost, že se obsah kampaně – v případě České republiky byl vybrán formát Travel Stories určený k přehrávání obsahu na mobilních zařízeních s omezením na max. 20 obrázků či videí – zobrazí přímo v aplikacích u více než 1 mil. amerických zákazníků, předplatitelů obsahu společnosti Lonely Planet.

Vedle tradiční snahy oslovit americké turisty, aby navštívili Prahu a i další regiony v post-covidovém období, jsou v kampani také prezentovány výrobky celkem šesti českých firem, které byly do kampaně vybrány. Jedná se o firmy, s jejichž výrobky se turisté setkají nejen při cestování po ČR, ale jejichž výrobky lze dnes již koupit i na trhu USA. S cílem v kampani propagovat vedle Prahy i jednotlivé regiony ČR, byly vybrány firmy z různých koutů naší vlasti. Děkujeme proto firmám Bohemia Paper, Moser Crystal, Preciosa, Granát Turnov, pivovaru Budvar a likérce Rudolf Jelínek za spolupráci při poskytnutí vstupních materiálů.

Cílem kampaně bylo představit to nejlepší z ČR a hlavně vrátit ČR na mapu zájmu amerických turistů, jakmile se otevřou možnosti cestování pro turisty mezi USA a Evropou„ zdůrazňuje M. Claudino, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism USA a Kanada, a T. Trnka z Generálního konzulátu ČR v Chicagu k tomu dodává „Snahou kampaně je také ukázat Američanům, že výrobky sklářských a potravinářských firem, které si často odváží jako suvenýr z ČR, je dnes možno najít i obchodech po celých USA.

Není tajemstvím, že ze vzdálených zemí patří americký trh z pohledu příjezdového cestovního ruchu k těm vůbec nejdůležitějším. V roce 2019 navštívilo ČR téměř 600 tisíc hostů z USA, kteří v hotelech či penzionech strávili téměř milión a půl nocí, tedy více než návštěvníci z Číny. V průměru u nás turisté z USA utratí 1400Kč / den, dalších 3000 Kč / den utratí před cestou například za letenky a ubytování. V roce 2018 přinesli američtí turisté do české ekonomiky téměř 6 mld. korun. Návštěvníci z USA v ČR nejčastěji stráví 3-4 noci, zajímají se o památky a během své dovolené rádi navštěvují také regiony. Rychlé obnovení turistického ruchu z USA napomůže opětovnému zotavení sektoru hoteliérství a restauratérství.

Kampaň pro předplatitele Lonely Planet běží od 20. dubna do 31. května 2021, nicméně obsah kampaně bude dostupný i po tomto datu na platformě Lonely Planet.

Travel Stories o ČR připravený společností Lonely Planet lze spustit zde.

 

Zpracoval: T. Trnka, vedoucí obchodně-ekonomického úseku, Generální konzulát Chicago