České turistické cíle a kosmetické značky byly představeny americkým novinářům
15.10.2025 / 03:12 | Aktualizováno: 15.10.2025 / 16:45
Generální konzulát ČR v Chicagu ve spolupráci se zahraniční kanceláří agentury CzechTourism v New Yorku realizoval v létě 2025 Projekt ekonomické diplomacie na podporu cestovního ruchu a českých kosmetických značek. Akce, financovaná Ministerstvem pro místní rozvoj ČR, představila americkým novinářům z oblasti Lifestyle Českou republiku jako moderní a atraktivní destinaci pro wellness a aktivní turismus.
Projekt, zaměřený především na propagaci České republiky mezi americkými novináři specializujícími se na lifestylová témata, nabídl nevšední pohled na turistické možnosti v Praze i v některých regionech ČR. Účastníci měli možnost navštívit přední pražské hotely Fairmont Golden Prague a Augustine a seznámit se s unikátními rezorty Sv. Kateřina na Vysočině a Chateau Mcely ve Středočeském kraji. Oba rezorty kladou velký důraz na ekologii, udržitelnost a nejvyšší standard služeb, čímž oslovují i náročnou zahraniční klientelu. Součástí itineráře byla rovněž zastávka v Kutné Hoře s odborným programem a degustací ve zdejším vinařství. Významná část projektu byla věnována i prezentaci českého kosmetického průmyslu. Představily se značky DERMACOL, Manufaktura a lokálně vyráběná kosmetika Chateau Mcely, které vhodně doplnily tematické zaměření projektu.
Projekt již přinesl první výsledky. Prestižní magazín Forbes představil Rezort Sv. Kateřiny ve svém zářijovém článku „Biohacking Beauty Trends: From Ancient Rituals to Modern Machines“, čímž rezort získal významnou publicitu v USA.
Zpracoval: M. Bokšová, J. Dvořáček, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR v Chicagu