english  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Česká republika láká mladé Milleniály

Turistický ruch je jeden z velmi perspektivních segmentů české ekonomiky. Generuje téměř 3 % HDP a dává práci přes 230 tisícům našich občanů. Každoročně ČR navštíví přes 10 milionů zahraničních hostů a našim zájmem je, aby zde byli spokojení, zůstali co nejdéle a utratili co nejvíce peněz.

Mezi nejlukrativnější klientelu z tohoto hlediska patří hosté ze Spojených států amerických. Ti patří zároveň mezi ty, jejichž pozornost se poměrně obtížně získává. I  když jsou USA velkou zemí, lidí, kteří cestují mezinárodně, není zase tolik –  valná většina amerických turistů preferuje sousední Kanadu či Mexiko. Do Evropy každoročně zavítá zhruba 16 milionů Američanů, kteří v první řadě upřednostňují ikony evropských turistických destinací jako je Francie, Itálie a Británie. Země jako Česká republika musí o jejich pozornost tvrdě bojovat.

Tento boj dnes probíhá především pak na sociálních médiích a nejlepší zbraní je vynikající marketing a propagace. A na to se v rámci projektu ekonomické diplomacie zaměřil Generální konzulát ČR v Los Angeles a CzechTourism New York

Projekt, realizovaný v červenci 2019, si kladl za cíl zpropagovat ČR jako turistickou destinaci u mladých Američanů a především milovníků filmu. V jeho rámci jsme uspořádali roadtrip amerických influencerů do Prahy a zejména atraktivních regionů – Severní Čechy / Českosaské Švýcarsko a Jižní Čechy.

Specificky se program zaměřil na aktivní dovolenou, památky a pak na místa spojená s americkým filmovým průmyslem resp. lokality, kde se natáčely světoznámé filmy – od bondovek přes válečné filmy po fantasy. Nadto měli účastníci příležitost navštívit Barrandov a i Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech včetně zajímavých projekcí a absolvovat poznávací výlet se skupinou světových filmařů po potenciálních filmových lokalitách v karlovarském kraji.

Výsledkem jsou nejenom atraktivní fotovýstupy na blogu či sociálních sítích, ale hlavně potenciální dosah na statisíce nadšených cestovatelů v USA na jenom z turisticky nejvyhledávanějších nezávislých blogů. Projekt tak pomohl generovat zajímavé inspirace a dát ČR do hledáčku potenciálních návštěvníků.

Marino Radačič, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR v Los Angeles