V Tunisku roste spotřeba piva, příležitosti jsou zejména pro malé pivovary.
29.01.2019 / 12:46 | Aktualizováno: 26.03.2019 / 11:38
Tunisané si oblíbili pivo, zejména pak mladí, to platí i pro sousední Libyi. Tuzemský trh s pivem není dostatečně pestrý a mezera na trhu představuje jednoznačnou příležitost pro malé české pivovary. Poptávka po pestrosti nabídky roste i s očekávaným počtem turistů v blížící se sezoně.
Tunisko vyrábí domácí pivo Celtia a licenčně Heineken, výroba piva je nepřetržitá a výrobní linky nezastavují dokonce ani během Ramadánu, protože poptávka po pivu strmě roste i v sousední Libyi.
V Tunisku je zájem zahájit další výrobu piva. Zájem je o doplňkovou produkci. která nesmí ohrožovat všemi respektované monopolní postavení Celtia a Heineken na trhu, ale musí přinést na jednotvárný trh další produkt, aby byla nabídka pestřejší a uspokojila stále náročnější klientelu, do které se počítají i turisté, kterých se v roce 2019 očekává 9 milionů, z nichž jich bude 120 000 z Česka.
Tunisko opakovaně projevuje zájem je o založení « malého » pivovaru ve spolupráci s českým partnerem, který dodá know how, technologii, suroviny, značku a sládka a získá svůj podíl na zisku.
Další kontakt s tuniským operátorem zprostředkuje ekonomický diplomat velvyslanectví v Tunisu.
Ing.Pavel ČERNÝ,CSc., commerce_tunis@mzv.cz