česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: CECO
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo Facebook logo LinkedIn logo

Tchajwanské cestovní kanceláře objevují romantická zákoutí Česka

Ve druhé polovině července 2025 jsme v rámci projektu podpory ekonomické diplomacie (PROPED), ve spolupráci s agenturou CzechTourism, uspořádali tématickou cestu zástupců tchajwanských cestovních kanceláří do Česka.

Tématem letošní informační a propagační cesty pro tchajwanské cestovní kanceláře byla romantika a líbánky v Česku, a hlavním cílem bylo představit nová místa a zážitky, které mohou oslovit jak novomanžele, tak i páry hledající jedinečné romantické zážitky v srdci Evropy. Pro tchajwanské novomanžele je typické, že své líbánky tráví v zahraničí. Vyhledávají originální lokality, netradiční aktivity a zážitky, které si uchovají nejen ve vzpomínkách, ale také prostřednictvím profesionálních fotografií. Svatební fotoalba jsou v tchajwanské kultuře velmi důležitá – páry se k nim často vracejí i po letech. Zároveň mnoho párů plánuje další cesty do destinací, které navštívili právě během svých líbánek.

Blatiny

Blatiny

Program cesty byl navržen tak, aby tchajwanským partnerům představil nejen známá, ale především nová místa a nové produkty, které dosud v jejich nabídkách chyběly. Součástí itineráře byly:
Středočeský kraj: Zámek Loučeň, Chateau Mcely, Hotel Sen, Zámek Ratměřice
Kraj Vysočina: Zámky Telč, Třešť, Žďár nad Sázavou a statek Blatiny Sněžné
Praha: hotely Andaz, Four Seasons, Almanac X Alcron

 

Chateau Mcely workshop

Chateau Mcely workshop

Zástupci cestovních kanceláří měli možnost prohlédnout si kvalitní hotely vhodné pro náročné klienty, zúčastnili se zkrácených exkurzí památek a dalších zajímavých míst, vyzkoušeli zážitkové programy inspirované českými tradicemi a ochutnali regionální gastronomii. Vše bylo koncipováno s cílem, aby nové lokality a zážitky mohly být okamžitě zapracovány do komerčních itinerářů pro klienty z Tchaj-wanu.

Zámek Ratměřice

Zámek Ratměřice

Cílem projektu bylo podpořit tři hlavní oblasti rozvoje příjezdového cestovního ruchu z Tchaj-wanu:

- zvýšení počtu tchajwanských turistů v ČR – v roce 2024 navštívilo Česko 172 090 turistů z Tchaj-wanu. I když se čísla zvyšují, stále nedosahují předcovidové úrovně z roku 2019 (191 336 osob);

- prodlužování délky pobytu – delší pobyt znamená vyšší útraty. Tchajwanští turisté jsou navíc finančně velmi dobře zajištění – dle dat CzechTourism utratí průměrně více než 2 900 Kč denně na osobu; 

- diverzifikace do dalších regionů – Praha, Jihočeský a Karlovarský kraj jsou dlouhodobě nejnavštěvovanější. Tento projekt měl za cíl ukázat potenciál regionů, které dosud zůstávaly mimo hlavní proudy zájmu.

Z dosavadních reakcí tchajwanských cestovních kanceláří vyplývá, že program byl přínosný, inspirativní a dobře zacílený. Nová místa a produkty se již začínají objevovat v připravovaných itinerářích, vznikají první komerční partnerství a zájem o spolupráci s českými hotely i regionálními poskytovateli služeb roste.

Autor: Kateřina Heinischová, vedoucí ekonomického úseku, Česká ekonomická a kulturní kancelář v Tchaj-peji