
Tchajwanské cestovní kanceláře objevují romantická zákoutí Česka
24.09.2025 / 08:43 | Aktualizováno: 24.09.2025 / 09:06
Ve druhé polovině července 2025 jsme v rámci projektu podpory ekonomické diplomacie (PROPED), ve spolupráci s agenturou CzechTourism, uspořádali tématickou cestu zástupců tchajwanských cestovních kanceláří do Česka.
Tématem letošní informační a propagační cesty pro tchajwanské cestovní kanceláře byla romantika a líbánky v Česku, a hlavním cílem bylo představit nová místa a zážitky, které mohou oslovit jak novomanžele, tak i páry hledající jedinečné romantické zážitky v srdci Evropy. Pro tchajwanské novomanžele je typické, že své líbánky tráví v zahraničí. Vyhledávají originální lokality, netradiční aktivity a zážitky, které si uchovají nejen ve vzpomínkách, ale také prostřednictvím profesionálních fotografií. Svatební fotoalba jsou v tchajwanské kultuře velmi důležitá – páry se k nim často vracejí i po letech. Zároveň mnoho párů plánuje další cesty do destinací, které navštívili právě během svých líbánek.
Program cesty byl navržen tak, aby tchajwanským partnerům představil nejen známá, ale především nová místa a nové produkty, které dosud v jejich nabídkách chyběly. Součástí itineráře byly:
Středočeský kraj: Zámek Loučeň, Chateau Mcely, Hotel Sen, Zámek Ratměřice
Kraj Vysočina: Zámky Telč, Třešť, Žďár nad Sázavou a statek Blatiny Sněžné
Praha: hotely Andaz, Four Seasons, Almanac X Alcron
Zástupci cestovních kanceláří měli možnost prohlédnout si kvalitní hotely vhodné pro náročné klienty, zúčastnili se zkrácených exkurzí památek a dalších zajímavých míst, vyzkoušeli zážitkové programy inspirované českými tradicemi a ochutnali regionální gastronomii. Vše bylo koncipováno s cílem, aby nové lokality a zážitky mohly být okamžitě zapracovány do komerčních itinerářů pro klienty z Tchaj-wanu.
Cílem projektu bylo podpořit tři hlavní oblasti rozvoje příjezdového cestovního ruchu z Tchaj-wanu:
- zvýšení počtu tchajwanských turistů v ČR – v roce 2024 navštívilo Česko 172 090 turistů z Tchaj-wanu. I když se čísla zvyšují, stále nedosahují předcovidové úrovně z roku 2019 (191 336 osob);
- prodlužování délky pobytu – delší pobyt znamená vyšší útraty. Tchajwanští turisté jsou navíc finančně velmi dobře zajištění – dle dat CzechTourism utratí průměrně více než 2 900 Kč denně na osobu;
- diverzifikace do dalších regionů – Praha, Jihočeský a Karlovarský kraj jsou dlouhodobě nejnavštěvovanější. Tento projekt měl za cíl ukázat potenciál regionů, které dosud zůstávaly mimo hlavní proudy zájmu.
Z dosavadních reakcí tchajwanských cestovních kanceláří vyplývá, že program byl přínosný, inspirativní a dobře zacílený. Nová místa a produkty se již začínají objevovat v připravovaných itinerářích, vznikají první komerční partnerství a zájem o spolupráci s českými hotely i regionálními poskytovateli služeb roste.
Autor: Kateřina Heinischová, vedoucí ekonomického úseku, Česká ekonomická a kulturní kancelář v Tchaj-peji