Prezentace českých potravinářů v Palestině má po pár měsících konkrétní výsledky
02.03.2020 / 14:00 | Aktualizováno: 05.03.2020 / 12:15
Rodinná firma SIMANDL, která se se svými nápojovými a potravinovými směsmi nebojí vstoupit i na obtížnější trhy, navázala díky proexportní akci organizované Styčným úřadem ČR v Ramalláhu spolupráci s palestinským distributorem.
Prezentace českých potravinářů konaná v rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie koncem listopadu 2019 v Betlémě umožnila zástupcům českých firem setkání s místními zájemci o české produkty. Proaktivní přístup společnosti SIMANDL během i po skončení této prezentační akce vedl až k dovozu první zásilky jejího zboží do palestinského Hebronu v únoru 2020.
Firma SIMANDL úspěšně využívá možnosti státní podpory exportu nabízené českou ekonomickou diplomacií. Mimo prezentace v Betlémě se tato firma se svou značkou DARKOFF v poslední době představila i na potravinových veletrzích v Tel Avivu (Israfood) nebo v Dubaji (Gulfood), kde měla Česká republika své stánky. „Základem našeho úspěchu v arabských zemích je iniciativní komunikace s potenciálními obchodními partnery a flexibilní přístup k brandingu“, uvádí obchodní zástupce firmy pan Pavel Rychtecký. Produkty společnosti SIMANDL jsou již několik let dováženy také do pásma Gazy, avšak pod privátní značkou dovozce. Různé možnosti dodávky produktů firmě umožňují vyhovět rozdílným potřebám zákazníků dle specificity jejich trhů.
Export do komplikovanějších zemí, jako je např. Palestina, není pro řadu českých firem jednoduchý. Potřebné obchodní kontakty, sdílení zkušeností s dovozem nebo průzkum místního trhu mohou firmám nabídnout české zastupitelské úřady nebo pobočky CzechTrade. V první řadě však export na nové zahraniční trhy vyžaduje iniciativu, a mnohdy i jistou dávku odvahy, ze strany české firmy.
Autor: Candida Novák Horňáková, ekonomická diplomatka Styčného úřadu ČR v Ramalláhu