
Česká kosmetika dobývá palestinský trh
15.08.2018 / 16:48 | Aktualizováno: 14.02.2025 / 15:13
Česká firma Dermacol si v Palestině užívá významného postavení na místním trhu a oblibu u zákazníků. Mimo kvalitních produktů má vysoký podíl na tomto úspěchu i její místní partner.
Péče o tělo a krásu jsou zřejmě univerzální lidskou potřebou. České kosmetické firmě Dermacol se již několik let úspěšně daří pronikat na jeden z menších blízkovýchodních trhů, který se může zdát být velmi vzdálený tomu českému. Zásluhou vysoké kvality výrobků, přijatelných cen i dobrého světového jména si však Dermacol získává mezi Palestinci stále více věrných zákaznic a díky produktům pro muže i zákazníků.
Vzhledem k tomu, že arabské ženy jsou zvyklé pečovat o svůj zevnějšek a za kosmetiku utrácí poměrně vysoké částky, je po produktech péče o tělo a krásu i v Palestině velký zájem. Tradiční česká rodinná firma Dermacol využila této obchodní příležitosti a v roce 2008 vstoupila na místní trh prostřednictvím svého výhradního dovozce pana Yousefa Nassara. Jeho firmě Orbit Cosmetics se v krátké době podařilo vybudovat síť odběratelů a školených distributorů a otevřít pilotní obchod v Hebronu, největším palestinském městě na Západním břehu Jordánu. Počátkem roku 2018 byl v novém nákupním centru v Ramalláhu otevřen již druhý značkový obchod Dermacol v Palestině, přičemž oba obchody se vybavením dovezeným z Česka neliší od svých sesterských obchodů jinde ve světě.
Díky rostoucímu podílu na trhu lze dnes produkty Dermacol nalézt téměř v každé drogerii či lékárně na Západním břehu i v pásmu Gazy. Do budoucna bude česká firma v Palestině představovat nové produkty a plánuje i další rozvoj. Ve spolupráci s místním partnerem zvažuje rovněž zapojení do Programu rozvojového partnerství pro soukromý sektor (Program B2B) České rozvojové agentury.
Společnost Dermacol je dobrým příkladem českého exportního podniku, který se neobává vstoupit i na zdánlivě velmi riskantní trh a sklízet na něm úspěchy.
Candida Novák Horňáková, Styčný úřad ČR v Ramalláhu