english  norsk  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: MZV
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo

Den českého piva v Oslo představil rozmanitost českého pivovarnictví a nové obchodní příležitosti

Velvyslanectví ČR uspořádalo historicky první Den českého piva v Oslo. Cílem akce ekonomické diplomacie bylo představit rozmanitou nabídku českého pivovarnictví a propojit zástupce českých pivovarů s norskými partnery z oboru. Díky spolupráci s agenturami CzechTrade a CzechTourism Skandinávie se během Dne českého piva v Oslo představily čtyři dynamické české pivovary usilující o vstup na norský trh i Česko jako zajímavá destinace pro turistiku spojenou s pivovarnickou tradicí.

Na zahájení akce ekonomické diplomacie „Den českého piva 2025“ pořádané na zahradě velvyslanectví ČR v Oslo dne 23. září velvyslanec David Červenka zdůraznil, že české pivo a norské spotřební návyky spojuje důraz na kvalitu, tradici a autenticitu. „Norové jsou známí svou láskou ke kvalitě a tradici. Tyto hodnoty nese české pivo již více než tisíc let“, uvedl a doplnit, že „v Česku se dnes vaří pivo ve více než 500 pivovarech. Cílem akce je proto vedle světoznámých značek představit norskému odborné veřejnosti i další produkty“. 

Ty do Oslo přivezly čtyři české pivovary – Břevnovský klášterní pivovar sv. Vojtěcha, Pivovary CZ Group (Holba, Litovel, Zubr), Pivovar Primátor a Pivovar Záhora. Jejich zástupci absolvovali v norské metropoli dvoudenní program, který kromě samotné prezentace na velvyslanectví zahrnoval také seznámení s místními podmínkami a specifiky norského trhu. Pivovary měly možnost navázat kontakty s norskými importéry, distributory, zástupci státního obchodu Vinmonopolet, Svazu pivovarů i médií.

Ředitel CzechTrade Skandinávie Michal Sontodinomo ozřejmil důvody výběru pivovarů: „Chtěli jsme norským partnerům ukázat, že česká pivní scéna nabízí široké spektrum, od tradičních pivovarů s dlouhou historií, přes mladé a inovativní, až po zavedené značky, které působí v sousedících severských zemích či sbírají oceněni na mezinárodní scéně.“

Součástí Dne českého piva byla také řízená degustace vedená norským pivním someliérem Espenem Smithem. Hostům přiblížil specifika jednotlivých piv a zdůraznil jejich rozmanitost. Akce rovněž upozornila na rostoucí trend pivního turismu. „V posledních letech jsme zaznamenali nárůst pivního turismu. Oblíbená je například krkonošská pivní stezka,“ popsala Lucie Vallin, ředitelka agentury CzechTourism Skandinávie podílející se na přípravě akce.

Setkání se zúčastnili hosté z norského pivního sektoru, včetně zástupců státního obchodu Vinmonopolet, který hraje klíčovou roli v distribuci alkoholických nápojů v Norsku. Pro české pivovary tak akce představovala významnou příležitost pro navázání osobních kontaktů a posílení exportních možností.

Galerie


Den českého piva 2025 | Czech Beer Day 2025