
Indie je pro Škoda Auto klíčem k expanzi na trhy v jihovýchodní Asii
18.04.2024 / 13:44 | Aktualizováno: 18.04.2024 / 13:48
Indie má být podle ředitele společnosti Škoda Auto Volkswagen India pro českou automobilku vstupní branou na trhy v jihovýchodní Asii. Škoda, která v Indii vystupuje jménem pěti značek koncernu Volkswagen – Škoda, Volkswagen, Audi, Lamborghini a Porsche, bude od roku 2024 využívat nově zprovozněné logistické centrum v Pune k exportu lokálně vyrobených automobilových dílů pro výrobu ve Vietnamu. Jen samotná značka Škoda Auto v Indii překonala za roky 2022 a 2023 laťku 100 000 prodaných vozů.
Společnosti Škoda Auto se v Indii po více než 20 letech přítomnosti v zemi daří. V letech 2021 a 2022 zde automobilka představila modely Kushaq a Slavia přímo vyvinuté pro indický trh týmy v Indii a v České republice, a prodeje značky následně za roky 2022 a 2023 překonaly celkem 100 000 vozů. Celá skupina Škoda Auto Volkswagen India pak ve stejných letech překonala dokonce rekord 100 000 prodaných aut ročně. Export skupiny z Indie vzrostl meziročně o 32 % na 44 000 vozů.
Již v současnosti skupina exportuje přes 30 % své indické produkce a má v plánu exporty nadále navyšovat, řekl letos novinářům generální ředitel společnosti Škoda Auto Volkswagen India, Piush Arora. Pro českou automobilku má být Indie podle pana Arory základnou pro expanzi na trhy v jihovýchodní Asii. Do Vietnamu budou z logistického centra v indickém Pune směřovat lokálně vyrobené díly, ze kterých budou následně sestavena hotová auta. Koncern chce pro expanzi do jihovýchodní Asie využít právě export modelů Kushaq a Slavia značky Škoda. K modelům „škodovek“ specificky vyvinutým pro Indii by se v roce 2025 mělo přidat i nové kompaktní SUV. Tento nový lokální model má podle ředitele značky Škoda v Indii, pana Petra Janeby, potenciál proměnit situaci na indickém trhu.
Škoda by letos dále měla na indický trh uvést nové elektrické SUV Enyaq, které bylo představeno v roce 2020 v Praze. Svůj díl na indickém trhu s elektrickými vozidly by si Škoda mohla zajistit také zvažovaným spuštěním prodeje připravovaného malého a cenově dostupného elektrického SUV Epiq. Poptávka po elektrických vozidlech zatím není v Indii dostatečná pro uskutečnění investic do výroby, podle ředitele značky Škody v Indii, pana Petra Janeby, by ale automobilka ráda prozkoumala potenciál Indie být základnou pro export elektrických vozidel. Vše však závisí na možných objemech produkce.
České velvyslanectví v Dillí je velmi hrdé na společnost a její úspěchy na indickém trhu. Je skvělé vidět „škodovky“ jezdit v Indii a registrovat pozitivní reakce. Se společností úzce spolupracuje a pomáhá šířit povědomí o této prestižní značce. Příkladem je například setkání s vrcholnými představiteli společnosti, či návštěva české podnikatelské delegace vedená panem ministrem Síkelou ve výrobním závodě v Pune v prosinci loňského roku.
České velvyslanectví v Dillí, Obchodně-ekonomické oddělení
Článek byl zpracován na základě těchto zdrojů: