česky  italiano 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: CG
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo Facebook logo

Úspěšný Supersalone a prezentace značky Lasvit

Milánský veletrh číslo 1 Salone del Mobile vstal z popela, letošní ročník Supersalone 2021, shlédlo od 5. do 10. září 2021 více jak 60 tis. návštěvníků. Jeho nejdůležitějším  výsledkem bylo ověření skutečnosti, že veletrh za fyzické přítomnosti vystavovatelů i publika je možné úspěšně pořádat i v době COVID-19. České firmy se letošního veletrhu neúčastnily s výjimkou společnosti LASVIT, která zvolila netradiční prezentaci ve spolupráci s Generálním konzulátem ČR v Miláně.

Po více jak 18 měsíční přestávce způsobené COVID-19 se v Miláně ve dnech 5. až 10. září 2021 uskutečnil v poněkud netradiční formě Salone del Mobile (Veletrh nábytku a zařízení), který se svým významem řadí mezi nejdůležitější na světě a je rovněž pevně spjatý s přehlídkou designu Milan Design Week, kdy se město Milán stává centrem a přehlídkou současného designu s celosvětovým dosahem. O výjimečnosti letošního ročníku svědčí rovněž zvolené speciální jméno „Supersalone“ namísto tradičního Salone del Mobile, jehož historie sahá až do roku 1961.

Slavnostní zahájení veletrhu proběhlo na milánském výstavišti 5. září za aktivní účasti italské hlavy státu, prezidenta republiky Sergia Matarelly a špiček lombardské (prezident regionu A. Fontana a členové vlády) i milánské (starosta B. Sala) politiky a byznysu např. šéf svazu průmyslu C. Bonomi a neslo se zcela v duchu ekonomického restartu Itálie.

Letošní ročník nejvýznamnější světového veletrhu nábytku předčil pandemii negativně ovlivněná očekávání. Veletrh navštívilo během 6 výstavních dnů (5. - 10. 9.) více než 60 tis návštěvníků ze 116 zemí, polovina dorazila z Itálie, polovina ze zahraničí. Více než 30 tis z nich bylo z řad obchodníků a nákupčích (47% cizinců). O průběhu reportovalo 1800 akreditovaných novinářů z celého světa. Ke zhlédnutí bylo 425 značek (16% zahraničních)  a práce 170 mladých studentů z 22 zemí a 39 nezávislých  designerů. Odhadovaný finanční přínos konání veletrhu pro Milán činí více jak 120 mil. eur. Veletržní dění bylo možné sledovat i na dálku díky digitální platformě. Celý veletrh se uskutečnil za přísných hygienických pravidel. Podmínkou pro účast byl platný  Green Pass (očkování, prodělaná nemoc, test ne starší 48 hod.) a návštěvníci se mohli nechat otestovat přímo v hubech umístěných u vchodů do veletržního pavilonu.

Jednání s majitelem firmy Lasvit

Jednání s majitelem firmy Lasvit

Generální konzulát ČR v Miláně se do letošních akcí na okraj Supersalone a Milan Design Week zapojil spoluprací s renomovanou českou značkou LASVIT, která se milánského Salone del Mobile pravidelně účastní. Lasvit zvolil v letošním roce účast v Miláně v podobě instalace svého nového konceptu Perspectives v reprezentačních prostorách konzulátu. Pomyslným vyvrcholením české prezentace v rámci Milan Design Week byl společenský podnik na pozvání Generálního konzulátu ČR a Lasvit, kterého se 9. září v zahradě konzulátu účastnila více jak šedesátka hostů z řad zástupců zahraničních dipl. misí, regionálních italských institucí, italských designerů, architektů a developerů. Spolupráce s Lasvit proběhla také za participace zahraniční kanceláře CzechTrade.