Propagační mise filipínských novinářů a influencerů
19.06.2024 / 08:46 | Aktualizováno: 23.08.2024 / 09:07
Velvyslanectví ČR v Manile ve spolupráci s agenturou CzechTourism uspořádalo pro vybrané filipínské novináře a influencery cestu do České republiky. Účelem cesty, která se uskutečnila v rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie (PROPED), bylo představit Česko jako atraktivní turistickou destinaci pro náročnou filipínskou klientelu.
Účastníci propagační incomingové mise měli možnost navštívit kromě Prahy i některé z nejvýznamnějších turistických destinací v ČR, například Karlovy Vary či Český Krumlov, které se těší značné oblibě u turistů z Asie. Projekt zároveň akcentoval jako nosné téma i Rok české hudby, účastníkům byl proto představen i příběh Mozartovy Prahy a měli možnost shlédnout i vystoupení české a moravské folklórní muziky.
Výběr zúčastněných influencerů a novinářů, kteří píší pro nejvýznamnější tištěné deníky, křídové lifestylové magazíny a publikují na sociálních sítích, zaručuje, že informace o atraktivitě České republiky se dostanou mezi vyšší třídy filipínské společnosti. Tato klientela je zvyklá na vysoký životní standard, který vyžaduje i v průběhu cestování. Účastníci propagační incomingové mise ve svých mediálních výstupech zprostředkují, že Česko nabízí mnoho lákadel, například v podobě pražského jezulátka, které se na Filipínách těší nesmírné oblibě. Česká nabídka je ovšem mnohem širší a kromě tradičních kulturně-historických unikátů zahrnuje i zámecké ubytování, zážitkovou gastronomii či speciální léčební a relaxační procedury v českých lázeňských městech.
Pro české podnikatele z cestovního ruchu a souvisejících oblastí představují Filipíny perspektivní trh, jehož cílením by mohli alespoň částečně kompenzovat ztráty způsobené výpadkem turistů z jiných asijských teritorií. Svou zálibu v nakupování luxusního zboží a prémiových značek pěstují Filipínci obzvláště rádi při cestování a proto není překvapením, že se filipínští turisté v průzkumech umísťují mezi národy, které při cestách utrácí nejvíc. Příležitosti tak existují kromě primárních poskytovatelů služeb cestovního ruchu i pro prodejce českého skla, šperků či outletového oblečení.
Maroš Guoth, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Manile