na_celou_sirku
Foto: ZÚ Manila

Filipíny podléhají fenoménu „revenge travel“ a české firmy jsou u toho

Revenge travel je fenomén, který se objevuje po celém světě včetně Filipín. Je to reakce na pandemii COVID-19 a vynucené omezení cestování, kdy lidé ve zvýšené míře vyhledávají cestování, aby si vynahradili čas, který strávili v karanténě. Filipínci jsou nyní nadšení z možnosti opět cestovat bez omezení a užít si dovolenou po dlouhém období stráveném v zemi. České firmy si nechtějí nechat ujít tyto příležitosti.
 

I přes negativní ekonomické dopady pandemie, filipínská střední třída v posledních letech  vzrostla, což má za následek rostoucí počet filipínských turistů. Filipínská střední třída je velmi aktivní a ráda investuje do cestování. Vyšší vrstvy filipínské společnosti jsou náročnější na kvalitu služeb a preferují zážitkové cestování. Jsou ochotny utratit více peněz za vyšší kvalitu služeb, ubytování i nákupy. Tato kombinace a obnovené nadšení z cestování přináší šance pro české poskytovatele služeb v cestovním ruchu. Cestovní kanceláře zaměřené na incomingovou turistiku mohou nabídnout Filipíncům unikátní zážitky, ukázat jim krásy Česka, či zprostředkovat nákupy v outletových centrech.

B2B seminář v Cebu

B2B seminář v Cebu

Kromě tradičních lákadel, která nabízí Praha či Český Krumlov, mohou poskytovatelé služeb cestovního ruchu cílit i na významný segment „poutního turismu“, v rámci kterého silně věřící filipínští katolíci navštěvují význačné církevní památky a náboženská místa. V tomhle ohledu je pro Filipínce hlavním cílem Pražské Jezulátko, které je uctíváno na mnoha místech Filipín. Poutníky z Filipín ale mohou lákat i další místa spojené se světci uctívanými na Filipínách, například Santiniho kostel Svatého Jana Nepomuckého na Zelené hoře.

B2B seminář v Manile

B2B seminář v Manile

O možnostech nabízených Filipínami se osobně přesvědčili čeští podnikatelé, kteří se v únoru 2023 účastnili „Tourism Roadshow: Discover Czechia 2023“, kterou organizovalo Velvyslanectví ČR v Manile ve spolupráci s kanceláři CzechTourism v Soulu. V rámci týdenního programu financovaného nástrojem PROPED absolvovali čeští poskytovatelé služeb cestovního ruchu B2B semináře se svými protějšky z filipínských měst Cebu, Angeles a Manila.

Společný stánek českých firem na veletrhu PTAA Travel Tour Expo

Společný stánek českých firem na veletrhu PTAA Travel Tour Expo

Další příležitost pro navázání byznysových kontaktů představoval společný stánek českých firem na B2B části největšího veletrhu cestovního ruchu v zemi, PTAA Travel Tour Expo. Na veletrhu bylo Česko přítomno i národním pavilonem v části pro veřejnost. Téměř stotisíc návštěvníků, kteří v průběhu tří dnů veletrh navštívili, mělo možnost dozvědět se o aktuální nabídce Česka pro zahraniční turisty, ochutnat tradiční české pivo, či odnést si kulturní zážitek v podobě představení loutkového divadla. Za zmínku rovněž stojí, že Česko bylo jedinou mimo-asijskou zemí s vlastním národním pavilonem.