Inovativní a originální čeští výrobci léčiv mohou uspět i na kuvajtském trhu
07.02.2018 / 13:15 | Aktualizováno: 07.02.2018 / 13:22
Trh s léky v oblasti Perského zálivu zaznamenal v posledních letech výrazný růst, který bude zřejmě dále nabírat na síle. Růst trhu s léčivy v oblasti Perského zálivu je v roce 2018 odhadován na 12 procent a jeho celková hodnota je vyčíslena na 69,4 miliardy USD. Vysoká tržní dynamika, téměř 50 milionů obyvatel s rostoucím apetitem po vysoce kvalitních lécích a potravinových doplňcích a vysoká kupní síla obyvatel Zálivu znamenají, že je tento trh pro evropské farmaceutické společnosti velkým lákadlem. Že zde se svými produkty mohou uspět i české firmy, ukazuje příklad českého výrobce léčiv a potravinových doplňků Dr. Müller Pharma.
Společnost Dr. Müller Pharma, český výrobce léčiv, zdravotnických prostředků, kosmetiky a potravinových doplňků, zahájil svoji expanzi na kuvajtský trh v roce 2013. Jako místního obchodního partnera si zvolil společnost M.A.P fzE (MAP), která má dlouholeté zkušenosti s marketingem a prodejem farmaceutických výrobků v oblasti Perského zálivu. Partnerství mezi společnostmi Dr. Müller Pharma a MAP přineslo mimořádné úspěchy nejen v Kuvajtu, ale také v Saúdské Arábii a některých dalších zemích Perského zálivu. Díky znalosti místních podmínek, marketingové dovednosti a bohatým kontaktům se MAP podařilo úspěšně dostat produkty Dr. Müller Pharma na místní trh a zajistit jim velký odběr, především ze strany nemocnic, poliklinik a kuvajtského ministerstva zdravotnictví.
Zkušený a spolehlivý místní partner se správnými kontakty je pro české firmy nepostradatelným předpokladem pro úspěch na zdejším trhu, který klade mimořádně vysoké nároky na logistiku (extrémně vysoké teploty v letních měsících) a je charakteristický svým komplikovaným a často netransparentním regulatorním rámcem. Průtahy v registračních a certifikačních procesech, jazykové bariéry, vysoké náklady na vstup na trh – to jsou jen některé z mnoha nástrah spojených s podnikáním v regionu, který se tak liší od evropských norem, mentality a životního stylu. Společnost Dr. Müller Pharma je přesvědčena, že bez pomoci MAP by komerčního úspěchu v Kuvajtu nedosáhla. Jak říká obchodní ředitelka Dr. Müller Pharma, Marcela Kaňková, „jsme velice rádi, že jsme nalezli tak schopného a důvěryhodného partnera, který se pro nás stal klíčem k úspěchu na kuvajtském trhu“.
Jakub Jaroš, ekonomický diplomat, zastupitelský úřad Kuvajt