عربي  česky  english 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: ZÚ Kuvajt
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo LinkedIn logo

Česká firma Dr. Müller Pharma oslavila deset let úspěšného působení na kuvajtském trhu

Česká rodinná firma Dr. Müller Pharma se před více než deseti lety rozhodla zkusit štěstí v Kuvajtu. Za úspěšným vstupem stála jak vysoká kvalita produktové škály farmaceutických výrobků značky Dr. Müller Pharma, jejich originalita a balení, tak výběr vhodného obchodního partnera. Profesionální obchodní zástupce, znalý místních poměrů, pomohl zvládnout veškeré administrativní nástrahy a nasadit účinnou marketingovou kampaň, jež dostala české výrobky do kuvajtských nemocnic. Společnost Dr. Müller Pharma se tak hrdě zařadila mezi přední české vývozce na kuvajtský trh. V dubnu 2024 rodina po několika letech navštívila zemi a zástupce Velvyslanectví v Kuvajtu.

Farmaceutický trh v zemích Rady pro spolupráci v Zálivu (GCC) skýtá lukrativní příležitosti. Region zažívá boom poptávky po farmaceutickém zboží. Při pronikání na tento prosperující trh může být Kuvajt vstupní branou. Strategická geografická poloha z něj činí ideální přístupový bod v expanzi v rámci širšího regionu. Blízkost dynamicky rostoucích trhů, společně s podnikatelsky přívětivým prostředím, představuje zajímavou výchozí testovací platformu. V Kuvajtu je přibližně 80 % prodeje léčiv hrazeno vládou. Vysoké standardy a nároky na kvalitu farmaceutických produktů zajišťují důvěryhodnost mezi pacienty i zdravotníky. Zvyšující se poptávka je tažena především faktory, jako je narůstající populace, vysoké příjmy obyvatel a rozvoj kapacit zdravotnické infrastruktury. V důsledku řady chronických onemocnění místní populace posiluje preventivní zdravotní péče a roste zájem po inovativních a specializovaných farmaceutických řešeních napříč léčebnými oblastmi.

Klíčem k úspěchu při vstupu na trh a nezbytným předpokladem podnikání v Kuvajtu je dokonalé porozumění dynamicky se vyvíjejícím tržním aspektům, pochopení komplexních regulativ a kulturních nuancí. Doktor Vladimír Müller, generální ředitel rodinné společnosti Dr. Müller Pharma, připisuje pozoruhodný úspěch na kuvajtském trhu právě roli, kterou sehrálo strategické partnerství s obchodním zástupcem -  společností Map Pharma. Přitom doceňuje Dr. Mohameda Reyada, marketingového ředitele, jako ideálního kormidelníka, jenž prokázal um obratně navigovat v zálivových vodách. Více než deset let trvající partnerství přispělo k růstu obchodního podílu a k expanzi české firmy nejen v Kuvajtu, ale i v Saúdské Arábii, ve Spojených arabských emirátech a v dalších zemích blízkovýchodního regionu. Česká farmaceutická společnost vděčí za úspěch zejména strategickému partnerství a profesionálnímu marketingu, jež jsou klíčem při odemykání potenciálu regionálního farmaceutického trhu. Schopnosti  důvěryhodného partnera v sofistikovaných oblastech jsou, i přes nedávno otevřenou možnost založit v Kuvajtu vlastní pobočku, stále rozhodujícím prvkem na cestě k úspěchu.

Tereza Valášková, ekonomická diplomatka Velvyslanectví ČR v Kuvajtu