Česká firma Dr. Müller Pharma oslavila deset let úspěšného působení na kuvajtském trhu
09.05.2024 / 09:49 | Aktualizováno: 16.05.2024 / 11:32
Česká rodinná firma Dr. Müller Pharma se před více než deseti lety rozhodla zkusit štěstí v Kuvajtu. Za úspěšným vstupem stála jak vysoká kvalita produktové škály farmaceutických výrobků značky Dr. Müller Pharma, jejich originalita a balení, tak výběr vhodného obchodního partnera. Profesionální obchodní zástupce, znalý místních poměrů, pomohl zvládnout veškeré administrativní nástrahy a nasadit účinnou marketingovou kampaň, jež dostala české výrobky do kuvajtských nemocnic. Společnost Dr. Müller Pharma se tak hrdě zařadila mezi přední české vývozce na kuvajtský trh. V dubnu 2024 rodina po několika letech navštívila zemi a zástupce Velvyslanectví v Kuvajtu.
Farmaceutický trh v zemích Rady pro spolupráci v Zálivu (GCC) skýtá lukrativní příležitosti. Region zažívá boom poptávky po farmaceutickém zboží. Při pronikání na tento prosperující trh může být Kuvajt vstupní branou. Strategická geografická poloha z něj činí ideální přístupový bod v expanzi v rámci širšího regionu. Blízkost dynamicky rostoucích trhů, společně s podnikatelsky přívětivým prostředím, představuje zajímavou výchozí testovací platformu. V Kuvajtu je přibližně 80 % prodeje léčiv hrazeno vládou. Vysoké standardy a nároky na kvalitu farmaceutických produktů zajišťují důvěryhodnost mezi pacienty i zdravotníky. Zvyšující se poptávka je tažena především faktory, jako je narůstající populace, vysoké příjmy obyvatel a rozvoj kapacit zdravotnické infrastruktury. V důsledku řady chronických onemocnění místní populace posiluje preventivní zdravotní péče a roste zájem po inovativních a specializovaných farmaceutických řešeních napříč léčebnými oblastmi.
Klíčem k úspěchu při vstupu na trh a nezbytným předpokladem podnikání v Kuvajtu je dokonalé porozumění dynamicky se vyvíjejícím tržním aspektům, pochopení komplexních regulativ a kulturních nuancí. Doktor Vladimír Müller, generální ředitel rodinné společnosti Dr. Müller Pharma, připisuje pozoruhodný úspěch na kuvajtském trhu právě roli, kterou sehrálo strategické partnerství s obchodním zástupcem - společností Map Pharma. Přitom doceňuje Dr. Mohameda Reyada, marketingového ředitele, jako ideálního kormidelníka, jenž prokázal um obratně navigovat v zálivových vodách. Více než deset let trvající partnerství přispělo k růstu obchodního podílu a k expanzi české firmy nejen v Kuvajtu, ale i v Saúdské Arábii, ve Spojených arabských emirátech a v dalších zemích blízkovýchodního regionu. Česká farmaceutická společnost vděčí za úspěch zejména strategickému partnerství a profesionálnímu marketingu, jež jsou klíčem při odemykání potenciálu regionálního farmaceutického trhu. Schopnosti důvěryhodného partnera v sofistikovaných oblastech jsou, i přes nedávno otevřenou možnost založit v Kuvajtu vlastní pobočku, stále rozhodujícím prvkem na cestě k úspěchu.
Tereza Valášková, ekonomická diplomatka Velvyslanectví ČR v Kuvajtu