Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na místo asistentky/asistenta v Personálním odboru v Ministerstvu zahraničních věcí ČR
07.12.2020 / 15:19 | Aktualizováno: 07.12.2020 / 15:56
(Archivní článek, platnost skončena 12.12.2020 / 00:59.)
Státní tajemník v Ministerstvu zahraničních věcí vyhlašuje ve smyslu § 178 odst. 1 zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, v platném znění, a § 30 odst. 1 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění, výběrové řízení na obsazení místa asistentky/asistenta v Personálním odboru v Ministerstvu zahraničních věcí ČR.
Práce na tomto místě bude vykonávána v pracovním poměru na dobu určitou, a to nejdéle do 1. února 2024 (zástup za mateřskou a rodičovskou dovolenou). Den nástupu bude určen v závislosti na dokončení daného výběrového řízení. Místo je zařazeno podle Přílohy č. 1 k zákonu č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů do 9. platové třídy.
Posuzovány budou žádosti, podané ve lhůtě do 11. prosince 2020, tj. v této lhůtě zaslané prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu Personální odbor, Ministerstvo zahraničních věcí ČR, Loretánské náměstí 5, 11800 Praha 1, nebo osobně podané v termínu do 11. prosince 2020 v úředních hodinách podatelny služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu pers_sekretariat@mzv.cz nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky (ID datové schránky MZV ČR: e4xaaxh). Přílohy, zasílané datovou schránkou, musí být ve formátu dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, v platném znění, a vyhlášky č. 193/2009 Sb., o stanovení podrobností provádění autorizované konverze dokumentů.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost, včetně požadovaných listin (příloh), musí být označena slovem „Neotvírat“ a dále slovy „Výběrové řízení na místo asistentky/asistenta v Personálním odboru v Ministerstvu zahraničních věcí ČR (č. j. 453249-1/2020-PERS)“.
Výběrového řízení na výše uvedené místo se může v souladu se zákonem zúčastnit jen osoba, která splňuje následující předpoklady a požadavky:
1) předpoklady:
a) mít státní občanství České republiky;
Splnění tohoto předpokladu se dokládá příslušnými listinami, tj. platným českým dokladem totožnosti, nebo osvědčením o státním občanství, ne starším než 12 měsíců, anebo listinou o nabytí nebo udělení státního občanství ČR, ne starší než 12 měsíců. Při podání žádosti lze státní občanství ČR doložit pouze písemným čestným prohlášením o státním občanství; shora zmíněnou příslušnou listinu je potřeba v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru, Personálnímu odboru Ministerstva zahraničních věcí ČR.
b) dosáhnout věku 18 let;
c) být plně svéprávný;
Splnění tohoto předpokladu se dokládá písemným čestným prohlášením.
d) být bezúhonný;
Splnění tohoto předpokladu se dokládá Výpisem z evidence Rejstříku trestů ČR, který nesmí být starší než 3 měsíce.
e) dosáhnout středního vzdělání s maturitní zkouškou;
Splnění tohoto předpokladu se dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (maturitní vysvědčení). V případě zahraničního vzdělání je třeba doložit originál nebo úředně ověřenou kopii nostrifikace. Při podání žádosti jej lze doložit pouze písemným čestným prohlášením o dosaženém vzdělání; shora uvedenou příslušnou listinu je nezbytné v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru, Personálnímu odboru Ministerstva zahraničních věcí ČR.
f) mít potřebnou zdravotní způsobilost;
Splnění tohoto předpokladu se dokládá písemným čestným prohlášením o zdravotní způsobilosti. U úspěšného žadatele zaměstnavatele ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.
2) požadavek stanovený vnitřním předpisem ("Služební předpis č. 3/2019, kterým se stanoví postup při změnách systemizace MZV, organizační struktury, definice charakteristik systemizovaných míst a obsazování systemizovaných překlenovacích míst, č. j. 445220/2019-PERS“), kterým je znalost cizího jazyka angličtiny nebo francouzštiny nebo čínštiny nebo arabštiny nebo španělštiny nebo ruštiny nebo němčiny nebo italštiny, odpovídající alespoň úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve stupni znalostí 2 Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek, který tvoří přílohu rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR[1] nebo úroveň znalosti portugalštiny, odpovídající alespoň úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce.
Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazujícího úroveň znalosti cizího jazyka.
3) požadavek, stanovený pro dané místo interním předpisem (č. j. 94549/2016-BEZO „Přehled míst a funkcí na MZV, na kterých je nezbytné mít přístup k utajovaným informacím, včetně utajovaných informací EU a NATO“), kterým je pro dané místo požadována způsobilost seznamovat se s utajovanými informacemi stupně utajení „Tajné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, v platném znění;
Splnění tohoto požadavku se dokládá úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na požadovaný stupeň („Tajné“), příp. na vyšší stupeň. Pokud žadatel nedisponuje příslušným osvědčením a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena, lze tento požadavek splnit podáním žádosti o vydání příslušného osvědčení bez zbytečného odkladu po sdělení výsledku výběrového řízení, v němž žadatel uspěl.
Specifikace agendy asistentky/asistenta v Personálním odboru v Ministerstvu zahraničních věcí ČR:
- zajišťování činností a agend odboru, včetně sjednávání schůzek a přijetí ředitelky odboru, administrativního zajišťování služebních cest ředitele odboru, vedení evidence pracovního programu, úkolů a termínů a zpracování písemných materiálů dle pokynů ředitele odboru;
- vedení chodu sekretariátu odboru, zajišťování telefonické dosažitelnosti odboru v pracovní době a vyřizování administrativních a provozních záležitostí;
- komplexní koordinace vyřizování spisů útvaru v rámci spisové služby, včetně evidence a archivace;
- vedení tajného protokolu, manipulace s utajovanými písemnostmi;
- zapojení do přípravy a realizace aktivit v gesci odboru v souladu s pokyny ředitele a dalších představených útvaru.
Uchazeči o místo asistentky/asistenta v Personálním odboru v Ministerstvu zahraničních věcí ČR předloží:
a) žádost o přijetí na uvedené místo, spolu s přílohami, dokládajícími splnění výše uvedených předpokladů a požadavků;
b) strukturovaný profesní životopis.
[1] Rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech, ze dne 8. srpna 2016 (č. j. MSMT-12823/2016).