Zaměstnanecká karta
20.11.2024 / 14:02 | Aktualizováno: 15.04.2025 / 08:29
Registrace k podání žádosti o zaměstnaneckou kartu na červenec a srpen 2025
Elektronická registrace pro zájemce o sjednání schůzky za účelem podání žádosti o zaměstnaneckou kartu proběhne dne 19. 6. 2025 od 9:00 do 15:00 tureckého času za níže uvedených podmínek prostřednictvím emailové schránky istanbul.employment@mzv.gov.cz. V souladu s příslušným nařízením vlády (č.220/2019 Sb.) bude termín podání přidělen pouze 34 zájemcům (17 v červenci, 17 v srpnu).
1. Žádost o termín k podání žádosti o zaměstnaneckou kartu zašlete pouze ve shora uvedený den a nejdříve ve shora uvedenou dobu na: istanbul.employment@mzv.gov.cz*
2. V předmětu e-mailu uveďte: číslo pasu.
3. V textu e-mailu uveďte: úplné jméno a příjmení (jak je uvedeno v pasu), datum narození, číslo cestovního dokladu, telefonní číslo a e-mail.
4. K e-mailu připojte tyto přílohy (ve formátu .jpg nebo .pdf): sken dokladu o účelu pobytu, sken datové stránky pasu, sken dokladu prokazující místo bydliště v rámci konzulárního obvodu Generálního konzulátu České republiky v Istanbulu (Yerleşim yeri (ikametgah) ve diğer adres belgesi) a průkaz o povolení k pobytu (Türkiye Cumhuriyeti Ikamet İzni) prokazujícího dobu pobytu v Turecku minimálně 2 roky (pouze držitelé cestovních pasů, které nebyly vydány Tureckem).
5. 1 žadatel = 1 e-mail. Zašlete pouze jeden e-mail. V každém e-mailu lze objednat pouze jednoho žadatele.
6. Váš e-mail bude zařazen do fronty v tom pořadí, ve kterém byl doručen.
7. Z registrace budou vyřazeny tyto e-maily: 1) e-maily, které nejsou zaslány ve formátu podle bodů 2 a 3, 2) e-maily, které neobsahují přílohy podle bodu 4, 3) e-maily, kterými se žadatel pokouší zaregistrovat více žadatelů najednou, 4) e-maily, které jeden žadatel zašle několikrát, 5) e-maily zaslané na jinou e-mailovou adresu, 6) e-maily s přílohami většími než 10 MB, 7) e-maily zaslané mimo výše uvedenou dobu registrace.
8. Čekejte na potvrzení. Konzulát Vás bude o přidělení nebo nepřidělení termínu informovat v průběhu 7 dnů.
9. Přidělený termín nelze změnit. Nedostavíte-li se, Váš termín propadá. Dostavíte-li se se zpožděním bez předchozí omluvy, Váš termín rovněž propadá – v takovém případě se již konzulát věnuje jiným žadatelům, kteří se dostavili včas.**
Počet přijímaných žádostí o zaměstnaneckou kartu: červenec a srpen: 17 měsíčně.
Elektronická registrace v sobě obsahuje náhodný prvek. V případě úspěšné registrace bude konkrétní termín podání žádosti žadateli sdělen e-mailem zaslaným na kontaktní emailovou adresu uvedenou v objednávce. Stanovený termín je pevný a nelze jej v žádném případě měnit.
Česko přijímá žádosti o dlouhodobá víza a pobyty za účelem zaměstnání především skrze programy cílené ekonomické migrace a pro příjem žádostí uplatňuje kvóty.
* E-mailová adresa istanbul.employment@mzv.gov.cz je určena výhradně pro objednání k podání vízové žádosti a neslouží k obecné komunikaci nebo zodpovídání dotazů.
** Nemůžete-li termín využít, informujte nás. Nevyužijete-li termín, sjednejte si nový podle výše uvedeného postupu.