english  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Účast českých značek na hongkongském Wine & Dine Festivalu 2025

Ve dnech 23. až 26. října 2025 hostil prostor Central Harbourfront v Hongkongu již tradiční Wine & Dine Festival. Letošní ročník nabídl návštěvníkům přibližně 305 stánků, z nichž zhruba 70 % představovalo vína, piva a lihoviny a 30 % gastronomické speciality z 31 zemí a regionů.

Tento rok bylo Česko poprvé součástí festivalu se svým vlastním národním pavilonem, a zařadilo se tak mezi další nováčky, jako jsou USA, Belgie nebo Polsko. V rámci festivalového tématu „Best of All Worlds“ se představilo pět značek, které nabídly ucelený přehled kvalitních nápojů z českého pivovarnictví, vinařství a výroby lihovin přítomných na hongkongském trhu.

Představené české značky a produkty

Mediálně nejvíce zaujal Blue Gin od pražské značky Garage 22, který byl kurátory festivalu prezentován jako „unikátní gin s květy motýlího hrachu“ s aroma rozmarýnu, grapefruitové kůry a jemnou dochutí sečuánského pepře.

Kvalitu tohoto ginu, respektive celé značky potvrdil i zástupce značky, Kryštof Tomek, který v rozhovoru s pořadateli uvedl, že jejich cílem je představit gin světové úrovně a navázat nová partnerství v Asii, s perspektivou budoucího působení právě z Hongkongu. Návštěvníci měli možnost ochutnat tento gin nejen samotný, ale také v podobě koktejlů, které přímo na místě připravoval jeden z nejlepších českých mixologů, Nikolas Rotbauer z českobudějovického baru Žlutá ponorka.

Velký zájem vzbudil i stánek Becherovky (Smart Distribution), kde se tvořily dlouhé fronty. Kromě samotného bylinného likéru si mohli hosté vychutnat i různé variace koktejlů, například Beton (Becherovka s tonikem) v klasické, grapefruitové nebo kávové úpravě. Atmosféru zesilovala přítomnost DJ, který muzikou dodával celému zážitku na dynamice.

Třetí značkou v pavilonu byl Budějovický Budvar, který v Hongkongu a na Taiwanu distribuuje společnost Brandwerk. Návštěvníci si mohli vychutnat jak světlý a tmavý ležák, tak i tradiční české řezané pivo.

Čtvrtý stánek patřil českým přírodním vínům. Vedle Blue Ginu byl kurátory vybrán i exotický sekt Danger 380 Volts (2024) od jihomoravského vinařství Nestarec. Kromě tohoto sektu a dalších vín od Vinařství Nestarec, bylo možné ochutnat také unikátní nealkoholické nápoje z březové mízy od společnosti Euforie z Bezděčína. Tyto netypické nápoje jsou výsledkem postupného procesu mléčného kvašení přímo v lahvi, bez přidaných cukrů, konzervantů a umělých barviv. Distributorem obou českých značek je společnost La Cabane.

 

Český pavilon se tak těšil velké oblibě návštěvníků, kterou si získal nejen kvalitními produkty, ale i živou a příjemnou atmosférou, kterou vytvářel DJ u stánku Becherovky a profesionální mixolog z Čech. Celý projekt se uskutečnil za podpory Ministerstva zemědělství ČR ve spolupráci s Generálním konzulátem České republiky v Hongkongu v rámci projektu ekonomické diplomacie (PROPED).