
Milník ve spolupráci v automobilovém průmyslu mezi Českem a Vietnamem
27.03.2025 / 09:21 | Aktualizováno: 31.03.2025 / 10:53
Škoda Auto ve spolupráci s místním partnerem Thanh Cong Group za přítomnosti velvyslance České republiky Hynka Kmoníčka slavnostně otevřela nový výrobní závod pro montáž vozů modelu Slavia a Kushaq na severu Vietnamu. Jde o významný milník ve strategii internacionalizace značky, díky němuž automobilka naplňuje ambice posílit svoji přítomnost v regionu, a který jen potvrzuje intenzivní vztahy mezi Vietnamem a Českem.
Velvyslanectví České republiky v Hanoji s potěšením informuje o dalším posílení ekonomické spolupráce mezi Českou republikou a Vietnamem. Automobilka Škoda Auto ve spolupráci s místním partnerem společností Thanh Cong Group (TC Group) ve středu 26. března 2025 slavnostně otevřela nový výrobní závod v provincii Quang Ninh na severu Vietnamu. Tento projekt představuje důležitý krok v rámci globální expanze značky a je dalším příkladem úspěšné spolupráce mezi českými a vietnamskými firmami, která přispívá k dalšímu rozvoji ekonomických vztahů mezi oběma zeměmi.
Nový výrobní závod, jehož slavnostního otevření se zúčastnil velvyslanec České republiky v Hanoji Hynek Kmoníček spolu s vrcholnými představiteli Škoda Auto, TC Group a zástupci vietnamské centrální i místní vlády, je zaměřen na montáž modelů Kushaq a Slavia. Vozy jsou upraveny tak, aby vyhovovaly specifickým potřebám místního trhu, a jsou sestavovány z plně rozložených sad dovážených z Indie, čímž se maximálně zohledňuje synergie daná geografickou blízkostí. Kromě nově vyráběných modelů Kushaq a Slavia se zde již prodávají také SUV Karoq a Kodiaq, které jsou dováženy z Evropy.
Výrobní závod disponuje špičkovým vybavením podle nejvyšších standardů automobilky Škoda Auto, včetně svařovny, lakovny a finální montáže. Dynamický rozvoj značky ve Vietnamu potvrzuje i rychlá expanze prodejní sítě. Od vstupu Škoda Auto na vietnamský trh v roce 2023 zde vzniklo 15 prodejních míst a do konce letošního roku by jejich počet měl vzrůst na 32. Tento vývoj potvrzuje rostoucí význam Vietnamu jako strategického trhu pro Škoda Auto i celý koncern Volkswagen v jihovýchodní Asii.