
Nejprodávanější značkou na trhu nových osobních vozů v Albánii je Škoda
19.04.2016 / 16:59 | Aktualizováno: 20.04.2016 / 12:06
(Archivní článek, platnost skončena 19.04.2017 / 02:00.)
V roce 2015 poprvé se stala značka Škoda jedničkou na trhu nových osobních aut. Prodej nových škodovek se meziročně zvýšil o 45 % a její tržní podíl v prodeji nových aut všech značek na albánském trhu se zvýšil na 16,7 %. Výsledky prvního čtvrtletí 2016 dávají solidní základ k udržení vedoucí pozice značky Škoda i pro letošní rok.
Albánský trh s prodeji nových osobních automobilů v porovnání s trhem s ojetinami není velký. Tento trh má ale potenciál k růstu, mimo jiné i díky přizpůsobení albánských předpisů ohledně vydávání technické způsobilosti dopravních prostředků těm, které platí v Evropské unii.
V konkurenci více než 28 značek na trhu, kde nechybí žádná z těch renomovaných, je první místo Škody bezesporu úspěch. Oblíbené jsou především značky Yeti a Octavie, ovšem na albánských cestách potkáváme i Fabie, Rapidy a Superby. Fabie s oblibou kupují firmy a používají je jako flotilové vozy. V Tiraně používají škodovky ve svém vozovém parku dokonce čtyři taxislužby. Dvě z nich mají výhradně česká auta. Speed Taxi používá značku Superb a City Taxi značku Rapid.
Velvyslanectví České republiky v Tiraně dlouhodobě spolupracuje s autorizovaným dealerem značky Škoda na zdejším trhu, se společností Porsche Albania, která právě v roce 2015 oslavila 10 let svého působení v Albánii. V květnu 2015 se nám v rámci veletrhu „Auto Moto Show“ v Tiraně podařilo dostat do Albánie putovní výstavu „120 let úspěchů značky Laurin&Klement/ŠKODA“ a instalovat ji na stánku Porsche Albania v sekci vyhrazené pro automobily Škoda. Naše výstava se setkala s velikým zájmem návštěvníků veletrhu a vedení společnosti naše přispění velice ocenilo.
Porsche Albania je autorizovaných dealerem Volkswagen Group v Albánii, která se za poslední roky svého působení dynamicky rozvíjí. K prodeji zde nabízí všechny značky koncernu a za rok 2015 se podařilo zvýšit prodeje u všech. Na podzim 2015 společnost otevřela v Tiraně nový autosalon, kde v současnosti sídlí vedení a prodávají a servisují značky Volkswagen a Audi. Předchozí sídlo společnosti v současné době prochází rekonstrukcí a poté zde zůstanou značky Škoda a Seat. Stavební úpravy probíhají tak, že autosalon po otevření v červnu 2016 bude odpovídat připravované jednotné vizáži škodováckých prodejen na celém světě.
Informační zdroje:
Konzultace s marketingovým ředitelem Porsche Albania
Ladislav Lukács, DEK, ZÚ Tirana