
Pomoc postiženým dětem
30.10.2024 / 09:32 | Aktualizováno: 30.10.2024 / 09:37
Díky grantu z Programu humanitární pomoci České republiky a za zásadní podpory Velvyslanectví České republiky v Damašku ADRA úspěšně dokončila projekt zaměřený na přeměnu místní školy, aby lépe sloužila dětem se zdravotním postižením, zejména těm se sluchovým a řečovým postižením. Díky grantu v celkové výši 5 milionů Kč tato iniciativa revitalizovala školní infrastrukturu, dodala základní učební pomůcky a zajistila specializované školení pro učitele. Projekt měl trvalý dopad a vytvořil inkluzivnější a vstřícnější vzdělávací prostředí, z něhož budou mít prospěch jak žáci, tak učitelé v komunitě.
Klíčové úspěchy projektu
- Obnova školních zařízení S finanční podporou České republiky obnovila ADRA dvě patra dříve poškozené školní budovy, včetně 32 učeben a 2 administrativních místností. Tato komplexní obnova zahrnovala opravu poškozené konstrukce, vymalování a výměnu dveří, oken a topných systémů. Modernizováno bylo také zařízení WASH (voda, sanitace a hygiena), kde byly opraveny vodovodní kohoutky a vybudovány bezpečné, čisté a genderově vhodné toalety vhodné pro děti s postižením.
- Distribuce školních souprav a pomůcek Aby se ulehčilo rodinám od finanční zátěže, rozdala ADRA s podporou České republiky 435 školních souprav žákům v opravené i sousední škole. Tyto sady obsahovaly základní předměty, jako jsou školní tašky, pera, tužky, geometrické sady a gumy, a zajistily tak studentům pomůcky potřebné k úspěšnému učení.
- ADRA si uvědomuje potřebu vyškolených pedagogů, a proto zorganizovala intenzivní pětidenní školení pro 73 učitelů z obnovené školy a sousedních institucí. Školení se týkalo zásadních témat, jako je psychologická a psychosociální podpora, znaková řeč a techniky komunikace s dětmi s postižením.
Dlouhodobý dopad a příjemci
Projekt je určen především dětem se zdravotním postižením, zejména dětem se sluchovým a řečovým postižením, ve věku od 4 do 18 let (od mateřské školy po střední školu). Díky rekonstrukci má nyní 232 studentů přístup k bezpečnému a podpůrnému vzdělávacímu prostředí, přičemž další prostory pojmou dalších 118 studentů, kteří potřebují specializované služby. Kromě toho 57 nejzranitelnějších studentů získalo sluchadla nebo jiná asistenční zařízení, pečlivě vybraná na základě posouzení jejich individuálních potřeb a situace v domácnosti.
Sousední škola, která během sanace dočasně hostila některé studenty, z toho má také nepřímý prospěch, protože znovu získává prostory pro výuku, čímž zlepšuje prostředí pro své vlastní studenty.
Posílení postavení učitelů pro trvalou změnu Celkem 80 učitelů na obou školách absolvovalo specializované školení, které jim umožnilo uspokojovat vzdělávací a psychosociální potřeby dětí s postižením.
Tento projekt, který se uskutečnil díky Programu humanitární pomoci České republiky a který zprostředkovalo Velvyslanectví České republiky v Damašku, je důkazem silného závazku k inkluzivnímu vzdělávání v Sýrii. Zlepšením infrastruktury, dodáním potřebných vzdělávacích materiálů a zvýšením kvalifikace učitelů vytvořily Česká republika a ADRA udržitelný základ pro inkluzivní vzdělávání. Tato podpora zajišťuje, že děti se zdravotním postižením v Sýrii mají k dispozici zdroje, které potřebují k tomu, aby se jim dařilo ve studiu i ve společnosti, a připravují tak půdu pro lepší a inkluzivnější budoucnost.