english  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo LinkedIn logo

Česká společnost Lasvit pokračuje v expanzi na severoamerickém trhu

Název firmy Lasvit je spojením slov "láska" a "svit", což pomáhá vyprávět originální příběh této značky. Od svého založení v roce 2007 firma expanduje po celém světě, přičemž v posledních letech zaznamenala řadu úspěchů na východním pobřeží USA. Lasvit v současnosti generuje přibližně 30 % svého obratu na americkém kontinentu, přičemž tržby ve Spojených státech se zvýšily z 5 milionů USD v roce 2015 na současných 20 milionů USD.

Ateliér v srdci Manhattanu

Americký Lasvit Inc. byl založen v roce 2010 jako třetí zahraniční kancelář po Hongkongu a Dubaji, vedle již existujícího sídla v České republice. Významným krokem bylo v roce 2016 otevření ateliéru v newyorské čtvrti SoHo, která patří mezi světová centra umění, designu a módy. Podle Jiřího Vašíčka (Associate General Manager), nebyla volba umístění ateliéru náhodná. Sdílení prestižní adresy s dalšími značkami, jako jsou Flos a Artemide, umožnilo dostat firmu do „první ligy“. Ateliér kombinuje českou tradici sklářského řemesla s neustálými uměleckými inovacemi, což je pro Lasvit klíčové.

Rozšiřování portfolia ve Spojených státech

V začátcích, jsme v podstatě jen stavěli klientelu pro náš produkt a trávili průměrně každý 150 dní na cestách za rok, tak abychom byli schopni Lasvit penetrovat na trhu a získali první referenční zakázky a klíčovou klientelu, do lokálního marketingu jsme v tu dobu investovali minimum a za dnešním úspěchem skutečně stojí obrovské nasazení celého týmu, vzpomíná Pavel Koudelka (General Manager Lasvit US). Samozřejmě toto odvětví je tak dynamické, že stejným tempem pokračujeme i dnes, byť už s částečně vybudovanou značkou a referenčními projekty se dostáváme stále na zajímavější projekty, doplnil Pavel Koudelka.

Od roku 2018 se firma začala setkávat s tím, že nejen designéři a architekti, ale i koncový klienti poptávají přímo Lasvit. Vedle toho se Lasvit také zaměřil na diverzifikaci svého portfolia. Zatímco dříve byla firma známá především svými projekty v hotelech a kasinech, dnes se úspěšně etablovala i v oblasti rezidenčních projektů, luxusního retailu, jachet, oceánských lodí, kancelářských budov a dalších segmentů. To vše se projevilo i na rostoucích tržbách, které v roce 2022 dosáhly o 40-50 % vyšších částek než byly původní cíle.

Ikonické budovy i celebrity

Umělecká díla Lasvitu zdobí řadu rezidenčních i komerčních objektů v New Yorku, jako je například Tiffany na 5th Avenue, mrakodrap 111 W 57th nebo NoMad Tower s jeho skleněným vodopádem a dynamickým osvětlením. Lasvit také osvětlil objekty v dalších amerických městech jako Boston a Chicago. I některé známé celebrity se mohou pochlubit českými výrobky Lasvit. Například Justin Bieber, který na svých sociálních sítích zveřejnil obrázky s jedním z jejich uměleckých děl.

Smělé plány do budoucna

Lasvit je rozhodnut pokračovat ve svém růstu a inovacích na americkém trhu. O tom svědčí nové investice a plány, jako bude letošní účast na prestižním veletrhu Design Week Miami a plánovaná renovace newyorského ateliéru. Americký trh je klíčový pro dosažení globálního cíle Lasvitu stát se první celosvětovou luxusní českou značkou.

Lasvit NYC Showroom

Lasvit NYC Showroom

Michal Kaplan, ekonomický diplomat, a Kristýna Větrovská, stážistka, Generální konzulát ČR v New Yorku, s využitím podkladů společnosti Lasvit