Zaměstnanecké karty - způsob objednávání
17.03.2020 / 17:18 | Aktualizováno: 10.12.2024 / 08:26
S platností od 12. 12. 2022 jsou stanoveny následující podmínky pro objednávání žadatelů o zaměstnaneckou kartu.
Nařízením vlády 321/2022 Sb. byla stanovena kvóta na množství zaměstnaneckých karet podaných na Velvyslanectví ČR v Káhiře na 110 žádostí ročně, z čehož 80 žádostí je určeno pro zaměstnanecké karty v Programu vysoce kvalifikovaný zaměstnanec a Programu Klíčový a vědecký personál.
Zbývající část z uvedené kvóty, tedy 30 žádostí, je určena pro ostatní zaměstnanecké karty.
Tato kvóta je rovnoměrně rozložena na jednotlivé kalendářní měsíce, přičemž případná nevyčerpaná kvóta v rámci jednoho měsíce se do dalších měsíců nepřevádí. Velvyslanectví ČR v Káhiře tak přijímá 5 žádostí o zaměstnaneckou kartu každé dva měsíce.
!Oznámení o způsobu a termínu registrace pro podávání žádostí o zaměstnaneckou kartu mimo vládní programy ekonomické migrace na následující dva měsíce, bude v dostatečném časovém předstihu zveřejňováno na webové stránce velvyslanectví!
Platí pravidlo jeden e-mail = jeden žadatel, žádosti o registrace na více osob v jednom e-mailu se nepřijímají.
Žádosti o registraci je nutné zasílat výlučně na speciální e-mail employment_cairo@mzv.cz. Žádost o registraci musí mít následující strukturu a splňovat níže uvedené podmínky.
1. část (předmět e-mailu):
- v předmětu e-mailu musí být bezpodmínečně uvedeno pouze jedinečné číslo zahraničního cestovního pasu žadatele
2. část: (text e-mailu)
- v textu e-mailu musí být uvedeny následující údaje:
jméno a příjmení žadatele (latinkou, přesně dle cestovního pasu žadatele)
datum narození žadatele
telefon žadatele
e-mail žadatele
3. část (přílohy e-mailu):
- v přílohách e-mailu: žadatel musí připojit přílohy ve formátu pdf (odkazy na přílohy umístěné v cloudových úložištích se nepřijímají)
- kopii datové stránky svého cestovního dokladu s osobními údaji a fotografií
- kopii dokladu prokazujícího účel pobytu, tj. kopii pracovní smlouvy s českým zaměstnavatelem ne starší 180 dnů
Zaslání požadovaných údajů pouze ve formě příloh není dostatečné, je nutné vyplnit údaje i do textu e-mailu. Zároveň údaje v textu e-mailu musí v plném rozsahu a do detailu odpovídat údajům v přílohách. V případě, že jsou odlišné, je žádost o registraci vyřazena.
Každou žádost o registraci je nutné zaslat pouze jednou a vyčkat na odpověď konzulátu.
Žádost o registraci nebude přijata ke zpracování v následujících případech:
- v předmětu e-mailu nebude uvedeno jedinečné číslo zahraničního cestovního pasu žadatele
- žadatel neuvede všechny požadované údaje v textu e-mailu
- žadatel nepřipojí obě požadované přílohy
- doklad o účelu pobytu, tj. pracovní smlouva bude starší 180 dnů
- žadatel uloží přílohy na cloudové úložiště a do e-mailu uvede pouze odkazy na ně
- údaje v textu e-mailu se budou lišit od údajů v přílohách
- žadatel zašle svou žádost na jinou e-mailovou adresu, která není určena pro registraci žadatelů o zaměstnanecké karty
- žádost o registraci bude na více než jednoho žadatele
- e-mail bude doručen do e-mailové schránky před zahájením objednávání, tj. před stanoveným dnem a hodinou,
- žadatel zašle několik e-mailů - každý žadatel může zaslat pouze 1 e-mail; pokud jeden žadatel zašle v daném termínu více e-mailů, bude z tohoto termínu objednávání automaticky vyřazen, a to i v případě, že e-maily budou zaslány z různých e-mailových adres;
Žadatelům, kteří odešlou e-mailovou žádost o registraci splňující všechna uvedená kritéria a kvóta není vyčerpána, je termín k podání žádosti následně sdělen formou e-mailu. Termíny jsou přidělovány chronologicky v pořadí doručení žádostí o registraci do e-mailové schránky employment_cairo@mzv.cz.
Do pořadí doručených e-mailů konzulát nijak nezasahuje. Stanovený termín není možné měnit a na žádosti tohoto typu se neodpovídá. V případě, že se žadatel ve stanoveném termínu nedostaví, jeho termín propadá a musí se znovu zaregistrovat výše popsaným standardním způsobem.Odpověď obdržíte zpravidla do 5 pracovních dnů.
Po vyčerpání stanovené kvóty je žadatel o této skutečnosti informován z e-mailové schránky employment_cairo@mzv.cz formou automatické odpovědi. Na tuto automatickou odpověď žadatelé nebudou reagovat a zastupitelský úřad nebude na dotazy v této souvislosti reagovat.
Pokud Vám termín nebyl přidělen, znamená to, že buď Váš e-mail nesplňoval uvedená kritéria, nebo byl poslán dříve než bylo stanoveno, nebo již byla kvóta vyčerpána. Zastupitelský úřad nebude reagovat na žádné další dotazy Vám zaslané v těchto souvislostech.
Upozornění
Registrační emaily slouží výhradně pro registraci k podání žádosti a žádné dotazy na nich nejsou zodpovídány.
Upozorňujeme, že pokusy o hromadné zasílání žádostí o registraci pomocí softwarových nástrojů mohou být antispamovým zabezpečením domény mzv.cz, v zájmu zajištění funkčnosti systému pro všechny žadatele, vyhodnoceny jako spam, v důsledku čehož nebude k takovým registracím přihlíženo.