
Tvůrci mediálního obsahu navštívili Česko
15.08.2025 / 13:58 | Aktualizováno: 03.10.2025 / 00:21
Ve dnech 14. – 21. června 2025 se odehrál třetí ročník Destino Tchéquia – Meeting Point 2025. V rámci projektu ekonomické diplomacie tři desítky španělsky a portugalsky mluvících tvůrců digitálního obsahu, bloggerů a influencerů navštívily Prahu a poté v menších skupinách Ústecký, Plzeňský kraj a kraj Vysočina. Cílem projektu je mediálně a interaktivně prezentovat turistické destinace Česka pro španělsky a portugalsky hovořící publikum.
V Praze měli účastníci projektu možnost poznat nejen Staré Město a Malou Stranu, ale i méně turisticky známé kouty Vinohrad, Žižkova a Karlína. Program v regionech byl připraven ve spolupráci s jednotlivými kraji a umožnil účastníkům Meeting Pointu poznat nejen historické zajímavosti, ale i turistické atrakce včetně zážitkových aktivit.
V Plzeňském kraji měli účastníci možnost se seznámit s tradiční výrobou Plzeňského Prazdroje v původním pivovaru. Z přírodního bohatství byla na programu návštěva Národního parku Šumava a Černého jezera. Zastoupení Ústeckého kraje připravilo návštěvu obou částí koncentračního tábora Terezín a historického centra města Litoměřice. Dále měli účastníci možnost poznat přírodní krásy Sněžníku, Pastýřské stěny v Děčíně nebo Pravčické brány. Program byl zakončen v Žatci, kde byla představena kultura pěstování chmele. Skupina z kraje Vysočina začala svou návštěvu v pivovaru Bernard v Humpolci, následně se přesunula do unikátního resortu Svatá Kateřina, kde v minulosti sloužil jako lázeňský lékař otec bratří Čapků. V programu nechyběla ani prohlídka historického centra Třebíče a Zelené hory. Exkurze byla zakončena v hotelu Medlov, který se snaží zachovat původního ducha místa legendární rekreační oblasti.
Účastníci Destino Tchéquia – Meeting Point 2024 ocenili především perfektní organizaci, zajímavý a různorodý program a možnost seznámit se s turistickými atrakcemi mimo hlavní město. Projekt ekonomické diplomacie připravilo Velvyslanectví ČR v Brasílii ve spolupráci s agenturou CzechTourism, jejími zahraničními zastoupení ve Španělsku a Latinské Americe a Ústeckým, Plzeňským a krajem Vysočina. Prostřednictvím atraktivních prezentací se reportáže a mediální vstupy dostaly k velkému množství cílových konzumentů ve Španělsku a v zemích Latinské Ameriky, čímž bylo dosaženo cílů i návratnosti projektu. Dle současné strategie CzechTourism a s ohledem na cílovou skupinu se projekt zaměřoval na mimopražské a méně známé destinace.
Autor: Filip Vavřínek, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Brasílii.