Prezentace ČR na veletrhu cestovního ruchu PHILOXENIA 2016
28.11.2016 / 13:30 | Aktualizováno: 13.11.2017 / 17:29
Účast velvyslanectví ČR a prezentace České republiky jako turistické destinace na mezinárodním veletrhu cestovního ruchu PHILOXENIA v Soluni se pomalu stává tradicí. Letošní 32. ročník veletrhu se konal ve dnech 18.-20. listopadu 2016 na výstavišti HELEXPO. Českou expozici slavnostně otevřel velvyslanec ČR a k hladkému průběhu akce významně pomohl Honorární konzulát ČR v Soluni. Propagační materiály poskytly agentury CzechTourism, Pražská informační služba, Turistická informační centra měst Brna a Teplic, na informačním stánku ČR byli přítomni zástupci internetové cestovní kanceláře TRAVEL2PRAGUE, teplického Sanatoria Evropa a lázeňského statutárního Města Teplice. V průběhu veletrhu se prezentoval náchodský pivovar Primátor.
Ve dnech 18-20.11.2016 se na soluňském výstavišti HELEXPO uskutečnil 32. ročník mezinárodního veletrhu cestovního ruchu PHILOXENIA 2016, který patří k nejvýznamnějším na Balkánském poloostrově. Paralelně s ním proběhl doprovodný veletrh HOTELIA (vybavení pro hotely, kavárny a restaurace). Obou veletrhů se zúčastnilo 621 vystavovatelů, což bylo o 50 % více než vloni. Rok od roku roste význam B2B jednání, která se stala nedílnou součástí veletrhu. Pozvání organizátorů přijalo 383 hosted buyers (meziroční nárůst 91 %) ze 34 zemí a uskutečnilo se na 5 tis. B2B setkání. Počet návštěvníků překročil 20 tis. a meziročně vzrostl o 46 %. Po krizovém propadu v letech 2010-11 veletrh postupně nabírá dech a letošní ročník byl nejúspěšnějším za uplynulých pět let.
Organizátor veletrhu HELEXPO S.A. podobně jako v loňském roce poskytl pro potřeby velvyslanectví malý informační stánek s možností přikoupení výstavní plochy v případě zájmu českých vystavovatelů (od r. 2009 není v Řecku zastoupen ani CzechTourism ani ČSA). Agentury CzechTourism, Pražská informační služba a Turistické informační centrum města Brno sice zájem o přímou účast neměly, ale poskytly dostatečné množství turistických materiálů.
Pozvání k osobní účasti přijal zástupce lázeňského statutárního Města Teplice a reprezentantky dvou soukromých subjektů - zástupkyně turistického informačního portálu a cestovní kanceláře TRAVEL2PRAGUE s.r.o. a teplického léčebného domu Sanatorium Europa.
Slavnostní otevření české expozice bylo koordinováno s velvyslanectvím Slovenské republiky a provedli jej společně velvyslanci obou zemí. Řecký zástupce náchodského pivovaru Primátor využil nabídky velvyslanectví a během veletrhu prezentoval produkci pivovaru a uskutečnil řadu obchodních jednání. Českou expozici podpořil také řecký výrobce uzenin podle českých receptů ASPIK Kilkis, dlouholetý partner velvyslanectví.
Český stánek byl vyhledáván po celou dobu konání veletrhu a ke zdárnému průběhu akce výrazně přispěl Honorární konzulát ČR v Soluni. Příští 33. ročník veletrhu PHILOXENIA se uskuteční ve dnech 23. - 26.11. 2017 a jeho organizátoři znovu nabídli stánek za obdobných podmínek jako v letošním roce. Velvyslanectví prověří zájem turistických organizací a podniků a v osvědčené tradici hodlá pokračovat i v roce 2017.
Fotoreportáž z veletrhu:
Zleva PhDr. Thlík, statutární Město Teplice, J. Soukupová, Sanatorium Europa, K. Marková, Travet2Prague, Ch. Amperiadis, zástupce pivovaru Primátor Náchod, M. Ignatidou, honorární konzulka ČR v Soluni, J. Bondy, velvyslanec ČR v Řecku a hostesky náchodského pivovaru.
Milan Fischer, zástupce velvyslance, Jitka Chromcová, asistentka pro obchodní, ekonomickou a politickou agendu, Velvyslanectví ČR v Athénách