česky  қазақша  по-русски 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: ZÚ Astana
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo Facebook logo LinkedIn logo

Velvyslanectví ČR v Kazachstánu uspořádalo dva workshopy na podporu českého lázeňství

Ve dnech 12. a 14. 5. 2025 uspořádalo velvyslanectví ČR ve dvou největších městech Kazachstánu, Almaty a Astanědva workshopy věnované českému lázeňství. Za českou stranu se účastnili zástupci agentury pro podporu turistiky CzechTourism, zástupci hotelů, lázní a dalších subjektů nabízejících volnočasové aktivity. Řada účastníků představila své služby v kazachstánu poprvé. Konkrétně se jednalo o AXXOS HOTELS & RESORTS s.r.o. Jáchymov,  Františkovy Lázně AQUAFORUM a.s., Lázně Poděbrady, a.s., a Royal Spa, a.s.,  České hotely byly přiblíženy zástupci hotelů  Astoria Hotel and Medical Spa, THERMAL-F, a.s. a Olympic Palace s.r.o.a . Volnočasové aktivity byly zastoupeny outletovým centrem Fashion Arena. V rámci workshopu v Astaně vystoupil se svým úvodním slovem zástupce velvysance ČR v Kazachstánu Josef Boháč. Oba workshopy se těšily velkému zájmu místních turistických kanceláří.

Jednalo se o již druhou akci organizovanou ZÚ Astana na podporu českého lázeňství. Česká republika a české lázně, především Karlovy Vary jsou u kazachstánských zájemců o cestování preferované, jedná se o tradiční destinace. Proto bylo rozhodnuto o představení nejen několika dobře známých hotelů sídlících v Karlových Varech, ale i o obohacení nabídky účastníků o lázně, které nebyly dosud kazachstánkému publiku představeny.

Program byl sestaven tak, aby poskytl přítomným co největší objem informací. Za tímto účelem byli nejprve zájemci ze stran kazachstánských účastníků seznámeni s prezentacemi všech českých zástupců. Velkému zájmu se těšilo představení nejen přítomných hotelů, ale i nabídka možných aktivit v rámci České republiky a českého lázeňství obecně, prezentovaných zástupci CzechTourism. Zástupce outlet centra informoval o službách zaměřených i na mladší generaci návštěvníků. Po části věnované prezentacím následovala část vedená formou B2B jednání s přítomnými zájemci, během které mohly české firmy podrobněji představit své produkty a služby. Ze strany kazachstánských subjektů byl o danou akci výjimečný zájem, akce se účastnilo více než 60 zástupců cestovních kanceláří, agentur a touroperátorů zybývajících se incomingem do České republiky s tím, že účast byla limitována na jednu osobu za každý podnikatelský subjekt.

Akce se uskutečnila formou PROPED za finančního přispění zřizovatele CzechTourism - Ministerstva pro místní rozvoj ČR. S ohledem na zájem ze strany kazachstánských představitelů turistického ruchu má ZÚ Astana v plánu připravit i další obdobné akce zaměřené nejen na lázeňství, ale i na zájmové oblasti trávení volného času, které může pro kazachstánské cestovatele Česká republika nabídnout.

Markéta Pěčková, DEK ZÚ Astana

Galerie


Lázeňství