english  türkçe  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Embassy of the Czech Republic
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo

Rostoucí turecká poptávka po zahraničních pivech

Do země, kde průměrná konzumace piva na hlavu dosahuje asi 12 litrů ročně, a kde je de facto zakázaná reklama na alkohol, se zdá na první pohled zbytečné o exportu piva vůbec uvažovat. Nicméně, import zahraničních piv do Turecka za rok 2017 stoupl o 31.2% a dosáhl necelých 84 tisíc hektolitrů, což je asi 8x více než v roce 2004. Turečtí pivní fanoušci si dle všeho našli zalíbení ve speciálních typech piv a nebojí se připlatit více peněz za jedinečné zážitky, které mohou díky dovozovým značkám získat.

Z pohledu exportéra piva s potencionálním zájmem o Turecko je třeba mít na paměti několik zásadních věcí. Za prvé je třeba počítat se zákazem reklamy na alkohol a být připraven na nelehká jednání s místními importéry alkoholu. Těch není mnoho a právě nalezení vhodné společnosti, která bude mít o import piva zájem, je zásadním klíčem k úspěchu. Proto, aby zahraniční pivovar v Turecku zaujal a jeho pivo mělo šanci prorazit, musí splňovat tři základní požadavky: musí produkovat chuťově výjimečné pivo, které bude stočené v designově poutavém obalu (lahvové pivo je zde zdaleka nejpopulárnější) a zároveň musí mít delší trvanlivost, jelikož je třeba počítat s dlouhými celními procedurami. 

Výše zmíněné se jen potvrdilo na akci „Beer Tasting Evening“, kterou Velvyslanectví České republiky v Turecku za spolupráce s hotelem HiltonSa organizovalo 17. října v Ankaře. Akce, kde bylo prezentováno několik druhů piv v čele s Budějovickým Budvarem, Primátorem či Pivovarem Svijany, ukázala, že i česká piva mohou na tureckém trhu uspět. Akce se zúčastnilo na 60 lidí včetně několika majitelů hospod a představitelů společností do Turecka importujících alkohol, kteří byli s kvalitou a jedinečností českého velice potěšeni. Tomu odpovídá i reálně rostoucí obliba českého piva v Turecku. Export do této země již na konci srpna tohoto roku dosáhl stejného objemu jako za celý minulá rok. Vzhledem k úspěchu akce a potenciálu, který zde v Turecku v této oblasti vidíme, věříme, že čísla porostou i nadále.

 

Pavel Daněk, obchodní rada Velvyslanectví ČR v Turecku

Galerie


Beer Tasting