česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Zapojte se do národní iniciativy na posílení image Česka

Do konce roku bude probíhat první fáze iniciativy na posílení image země s názvem Dobré ráno, Česko!, do kterého se může zapojit veřejnost. Na základě odpovědí veřejnosti, odborníků a odbornic bude poté vytvořena a uvedena do provozu nová značka naší země.

Ministerstvo zahraničních věcí ve spolupráci s Českými centry, agenturami CzechTrade, CzechInvest, CzechTourism, Domem zahraniční spolupráce a Národní sportovní agenturou spustilo strategický projekt Český národní brand, který je v první fázi komunikován pod názvem „Dobré ráno, Česko“.

Tato celonárodní iniciativa reaguje na potřebu vytvořit silný, autentický a moderní obraz Česka na mezinárodní scéně. Jejím cílem je vyprávět konzistentní a atraktivní příběh, který překoná zažité stereotypy, posílí pozitivní asociace a nabídne světu jasnou odpověď na otázku „co Česko přináší“. Tento příběh má sloužit jako opora pro diplomacii, export, turismus i kulturní prezentaci a zároveň posílit sebevědomí a národní hrdost země.

Součástí projektu je i první fáze kampaně „Dobré ráno, Česko“, která od února 2025 zapojuje veřejnost, podnikatele, odborníky, státní instituce a známé osobnosti do společného hledání pěti až sedmi klíčových atributů, jež nejlépe vystihují českou identitu. Do této debaty se mohou aktivně zapojit i krajané po celém světě – na webové stránce www.dobreranocesko.cz je možné vyplnit online dotazník, jehož výsledky poslouží jako důležitý datový základ pro samotnou přípravu národního příběhu.

přílohy

Infoleták - Dobré ráno, Česko 372 KB PDF (Acrobat dokument) 5. 12. 2025