Zapojte se do národní iniciativy na posílení image Česka

Do konce roku bude probíhat první fáze iniciativy na posílení image země s názvem Dobré ráno, Česko!, do kterého se může zapojit veřejnost. Na základě odpovědí veřejnosti, odborníků a odbornic bude poté vytvořena a uvedena do provozu nová značka naší země.

Ministerstvo zahraničních věcí ve spolupráci s Českými centry, agenturami CzechTrade, CzechInvest, CzechTourism, Domem zahraniční spolupráce a Národní sportovní agenturou spustilo strategický projekt Český národní brand, který je v první fázi komunikován pod názvem „Dobré ráno, Česko“.

Tato celonárodní iniciativa reaguje na potřebu vytvořit silný, autentický a moderní obraz Česka na mezinárodní scéně. Jejím cílem je vyprávět konzistentní a atraktivní příběh, který překoná zažité stereotypy, posílí pozitivní asociace a nabídne světu jasnou odpověď na otázku „co Česko přináší“. Tento příběh má sloužit jako opora pro diplomacii, export, turismus i kulturní prezentaci a zároveň posílit sebevědomí a národní hrdost země.

Součástí projektu je i první fáze kampaně „Dobré ráno, Česko“, která od února 2025 zapojuje veřejnost, podnikatele, odborníky, státní instituce a známé osobnosti do společného hledání pěti až sedmi klíčových atributů, jež nejlépe vystihují českou identitu. Do této debaty se mohou aktivně zapojit i krajané po celém světě – na webové stránce www.dobreranocesko.cz je možné vyplnit online dotazník, jehož výsledky poslouží jako důležitý datový základ pro samotnou přípravu národního příběhu.

přílohy

Infoleták - Dobré ráno, Česko 372 KB PDF (Acrobat dokument) 5. 12. 2025