Propojení s dalšími službami eGovernmentu
Systém kontaktních míst Czech POINT je rovněž propojen s Portálem veřejné správy a s Portálem občana.
Portál veřejné správy - na Portálu veřejné správy naleznete informace o službách veřejné správy a životních událostech, formuláře, věstníky, seznam datových schránek, nepotřebný nemovitý majetek a další. Najdete zde také odkazy na státní instituce. Svým zaměřením je Portál veřejné správy určen pro širokou veřejnost, státní správu a samosprávu, státní i soukromé organizace, včetně podnikatelů, živnostníků a cizinců.
Portál občana je branou k elektronickým službám státu, samoobslužným místem pro bezpečnou a důvěryhodnou komunikaci mezi občanem a státem. K Portálu občana se může občan přihlásit pomocí datové schránky, elektronického občanského průkazu, NIA portálu nebo jiného prostředku elektronické identifikace.
Portál veřejné správy funguje jako hlavní informační rozcestník služeb veřejné správy, z jehož stránek se můžete přihlásit do Portálu občana, který je „soukromou“ částí, zajišťující osobní přístup prostřednictvím přihlášení uživatele. Některé výpisy a podání lze získat elektronickou cestou pouze s účtem na Portálu občana.
Pokud si zřizujete pro vstup do Portálu občana e-identitu (NIA), tento prostředek je nutné aktivovat. Aktivace se prování prostřednictvím datové schránky osoby, nebo ji můžete aktivovat na pracovišti Czech POINT (žádost o poskytnutí údajů z registru obyvatel jiné osobě), tomu bude předcházet registrace na příslušných stránkách (další podrobnosti u konkrétní služby).
Odkazy:
Portál veřejné správy - https://portal.gov.cz/
Portál občana - https://obcan.portal.gov.cz/prihlaseni
E-identita - https://www.identitaobcana.cz/Home
Datové schránky - https://info.mojedatovaschranka.cz/info/cs/