V listopadu 2024 se uskutečnila incomingová mise do České republiky se zaměřením na české destiláty
05.12.2024 / 05:57 | Aktualizováno: 05.12.2024 / 06:08
Obchodní mise do České republiky zaměřená na české destiláty tematicky navázala na dlouhodobé aktivity stran propagace těchto výrobků v Japonsku. Účastníky mise tvořili zejména zástupci prestižních japonských barů, ale rovněž dovozci a obchodníci. Vedle návštěv lihovarů byli pro členy mise připraveny degustace, setkání s výrobci, kulturní a gastronomický program a demonstrace použití českých destilátů v míchaných nápojích.
Ve dnech 4.-8. listopadu 2024 se uskutečnila obchodní mise do České republiky zaměřená na české destiláty. Její součástí byli zejména zástupci předních japonských barů, ale rovněž dovozci, majitelé restaurací a obchodů s alkoholickými nápoji. Někteří z účastníků byli rovněž hosty semináře o českých ovocných pálenkách a jejich využití v míchaných nápojích, jenž se uskutečnil na konci září v prostorách českého velvyslanectví v Tokiu. Tato mise tak navázala na dlouhodobé úsilí o propagaci kvalitních českých destilátů v Japonsku. Kladla si rovněž za cíl využít silný potenciál japonské barové scény, zejména pokud se jedná o velká města jako je Tokio či Ósaka, jež se řadí k těm největším a nejprestižnějším na světě. Součástí mise tak byl rovněž zástupce tokijského baru, který byl před několika dny vyhlášen asijským barem roku 2024. Mise zároveň usilovala o vyzvednutí jedinečnosti a specifické charakteristiky českých destilátů, jež by je odlišovaly od ostatních produktů zastoupených na vysoce konkurenčním japonském trhu. Usilovala proto rovněž o představení české a moravské lihovarnické tradice, kultury a gastronomie, jež jsou s těmito produkty spojeny.
Během pětidenního programu mise navštívila několik lihovarů v Čechách a na Moravě a zavítala rovněž k přednímu výrobci českého šumivého vína. Vedle samotných prohlídek podniků byly pro účastníky připraveny degustace s odborným výkladem a setkání s producenty. S ohledem na význam kulturního pozadí potravinářských produktů na japonském trhu navštívili hosté mise kulturní památky související s oblastmi původu propagovaných destilátů, konkrétně vodní zámek Blatná na Plzeňsku a Vilu Tugendhat v Brně. Byla jim rovněž představena česká a moravská, resp. valašská gastronomie a vzhledem k načasování mise také tradice svatomartinských slavností, včetně ochutnávky tradiční husy a svatomartinských vín.