Omezení konzulárních služeb Generálního konzulátu
23.03.2020 / 01:29 | Aktualizováno: 23.09.2020 / 07:34
(Archivní článek, platnost skončena 23.09.2020 / 07:30.)
V návaznosti na přijetí opatření směřujících k ochraně zdraví a zvýšených hygienických zásad za současné situace šíření viru COVID-19 bude chod konzulárního úseku Generálního konzulátu od 24.3. 2020 OMEZEN.
Z důvodu zachování maximální míry ochrany zdraví žadatelů a pracovníků Generálního konzulátu byla s platností od 24.3. 2020 přijata následující opatření:
- Konzulární úsek bude přijímat všechny typy žádostí (rodné listy, oddací listy, cestovní doklady, osvědčení o státním občanství, výpisy z Rejstříku trestů) pouze v urgentních a odůvodněných případech. Upřednostňujeme přijímání žádostí formou poštovního styku (tam, kde je to možné). Úřední hodiny pro osobní podání budou prozatím zachovány
- Přístup do čekárny konzulárního úseku bude umožněn pouze jednotlivě.
- V případě osobní návštěvy bude přijímána pouze platba platební kartou, nikoliv v hotovosti
Pracovníci budou na pracovišti přítomni celý pracovní týden a budou k dispozici na těchto e-mailových adresách:
passports_sydney@mzv.cz (matriční doklady, občanství, cestovní doklady)
visa_sydney@mzv.cz (ověřování, náhradní cestovní doklady)
czechpoint_sydney@mzv.cz (výpisy z Rejstříku trestů, datové schránky apod.)
Naléhavě žádáme, aby žadatelé využívali především e-mailové komunikace na výše uvedených adresách a uvolnili tak telefonní linky pro komunikaci s občany ČR v krizových situacích.
Z tohoto důvodu upřednostňujeme v případě žádostí v oblasti konzulární agendy e-mailovou komunikaci.
Všichni pracovníci Generálního konzulátu se snaží na dotazy a požadavky reagovat co nejrychleji. Prosíme nicméně o trpělivost, z důvodu extrémního vytížení všech pracovníků v těchto dnech.
Děkujeme za pochopení.