Supermarket Trade show - 2. – 5. května 2016 v Sao Paulo
07.12.2015 / 16:29 | Aktualizováno: 07.12.2015 / 16:36
Asociace supermarketů státu Sao Paulo (APAS) pořádá ve dnech 2. – 5. května 2016 v Sao Paulu Supermarket Trade show
APAS sdružuje v současné době více než 1200 členů, od roku 1984 pořádá vždy v květnu svoji stěžejní aktivitu „APAS Trade Show and Management Congress“ , jejímiž cílovými zákazníky jsou jak firmy jak z oblasti supermarketů, tak všeobecně maloobchodu. Na veletrhu se setkávají jak výrobci a prodejci maloobchodního zboží, tak i dodavatelé maloobchodní infrastruktury (včetně designérů, dodavatelů vybavení maloobchodu, zabezpečovací techniky maloobchodu atd).
APAS TRADE SHOW je světově uznáván jako největší veletrh supermarketů. Účastní se ho 54 zemí, samostatnou expozici na něm mají například Itálie, Jižní Korea, Heinz, Nestlé, Danone. I přes neutěšenou ekonomickou situaci v Brazílii překonal v roce 2015 veletrh veškeré rekordy: 73 888 návštěvníků, 494 zahraničních firem, 685 vystavovatelů (138 zahraničních).
Součástí akce je i třídenní kongres zaměřený na otázky přímo souvisejícími se sektorem supermarketů, např. obchod, strategie a management, lidské zdroje, marketing a spotřebitelský marketing.
Další poskytovanou službou je tzv. znalostní aréna, která poskytuje zdarma kurzy a přednášky zaměřené na sdílené „best market practices“.
APAS dále nabízí malým podniků tzv. regionální projekty – skupinové stánky o velikosti 6 m2.
Kromě toho jsou součástí veletrhu tzv. speciální projekty – speciální výstavní plochy zaměřené na určitý sektor s velkým potenciálem, prezentací nových výrobků. Jedním z nich jsou např. speciální piva, jejichž trh roste ročně v Brazílii o 20%, prodeje v maloobchodu o 80 %, ročně se v zemi vyrobí 70 mil. litrů těchto piv a během následujících 10 let se očekává, že sektor bude představovat 2 % národního obchodu s pivem.
Dalším takovým projektem byl v roce 2015 prodej květin, jehož cílem bylo ukázat, jaké jsou nejefektivnější metody prodeje tohoto výrobku. Opět se jedná o velmi slibný sektor, který roste ročně o 12-15 %.
Další aktivitou APAS je časopis s celostátní působností SUPER VAREJO, zaměřený na nejnovější trendy v sektoru maloobchodu. APAS organizuje také incomingové mise, jejichž cílem je hledání nových obchodních partnerů. Dnes většina takových misí směřuje do Asie, APAS však chce hledat příležitosti i na jiných kontinentech.
Průmysl supermarketů zaměstnává v Brazílii 1,8 milionu lidí, celkové prodeje se v roce 2014 pohybovaly na úrovni 294,9 mld brazilských reálů, sektor dnes představuje okolo 5.3 % HDP a roste ročně okolo 1.8 %.