São Paulo osvobozuje ekologická vozidla od daně z motorových vozidel
16.12.2024 / 14:16 | Aktualizováno: 16.12.2024 / 15:11
Stát São Paulo schválil zákon, který osvobozuje ekologická vozidla, jako jsou hybridy, auta na etanol, vodík či biometan, od daně z motorových vozidel. Opatření má podpořit čisté technologie, snížit emise a přilákat investice do výroby vozidel s nízkou uhlíkovou stopou. Daňové úlevy platí od roku 2025.
Zákonodárné shromáždění státu São Paulo schválilo v úterý 10. prosince 2024 návrh zákona č. 1510/2023, který osvobozuje majitele vozidel poháněných vodíkem a hybridních vozů s elektrickým motorem a spalovacím motorem na etanol od daně z motorových vozidel.
Podle Samuela Kinoshity, tajemníka pro finance a plánování, má tento krok podpořit používání alternativních a obnovitelných zdrojů energie, snížit emise znečišťujících látek a přispět ke zlepšení životního prostředí. Schválený návrh zákona má rovněž za cíl podnítit investice do výroby vozidel využívajících čistou energii ve státě São Paulo.
Tato opatření zdůrazňují technologické inovace a průmyslovou výrobu v São Paulu, které je průkopníkem ve výrobě hybridních vozidel kombinujících elektrický pohon se spalovacím motorem na etanol.
Zákon zahrnuje několik kategorií vozidel:
Autobusy a nákladní vozy pohánených výhradně vodíkem nebo zemním plynem (včetně biometanu) budou po schválení osvobozeny od daně z motorových vozidel v období od 1. ledna 2025 do 31. prosince 2029.
Vozidla poháněná vodíkem nebo hybridy s elektrickým motorem a spalovacím motorem na etanol budou osvobozena od daně z motorových vozidel mezi lety 2025 a 2026. Poté budou podléhat postupně rostoucí sazbě daně: 1 % v roce 2027, 2 % v roce 2028, 3 % v roce 2029 a plné sazbě 4 % od roku 2030.
Aby vozidlo mohlo využívat výhod, jeho hodnota nesmí přesáhnout 250 tisíc brazilských reálů, přičemž tato hranice bude každoročně aktualizována podle Indexu spotřebitelských cen (IPCA).
Tato legislativní změna může být zajímavá především pro investory a firmy působící v automobilovém průmyslu, zejména v oblasti výroby ekologických vozidel a technologií na alternativní pohony. Dále přináší příležitosti pro společnosti zaměřené na vývoj a distribuci čistých paliv, jako je vodík nebo biometan. Opatření by mohlo zaujmout také logistické a dopravní firmy, které usilují o dekarbonizaci své flotily a současně chtějí využít daňových úlev.