
Náchodský pivovar Primátor v Brazílii dokázal uspět
19.03.2017 / 05:49 | Aktualizováno: 21.03.2017 / 13:39
Brazilci si náchodský Primátor oblíbili. Svědčí o tom stále se rozšiřující nabídka typů prodávaných piv této české značky i počet prodejních míst, kde je tento zlatý mok možné koupit.
Dnes je v Brazílii v prodeji deset typů tohoto východočeského pivovaru – Primátor Premium, Primátor Premium tmavé, Primátor 21%, Primátor 13%, kvašená piva Primátor English Pale Ale, Primátor Stout a Primátor Weizenbier a také speciál Primátor Exclusive 16% a speciál černý Primátor Double 24%. Zatím poslední novinkou je typ India Pale Ale, který se dostal na brazilský trh v roce 2016. India Pale Ale o rok před tím získal stříbrnou medaili ve své kategorii na World Beer Awards 2015 a v České republice ocenění Pivní Speciál Roku 2015.
Český Primátor je dnes k dostání v řadě brazilských měst, počínaje Salvadorem na severovýchodě země a konče zcela na jihu v Porto Alegre, včetně vnitrozemského hlavního města Brasília. Prodává se prostřednictvím sítě speciálních obchodů brazilského dovozce, společnosti Mr. Beer, z nichž některé se nacházejí v luxusních obchodních centrech São Paula, jako je například Shopping Eldorado či Shopping Cidade São Paulo na nejrušnější obchodní třídě Avenida Paulista. Kromě toho jej najdete na pivním lístku celé řady restaurací a barů, mimo jiné například i v saopaulské vyhlášené bohémské čtvrti Vila Madalena.
Zahraniční piva se v Brazílii řadí k luxusnímu zboží, ale i přesto poptávka po nich v posledních letech prudce vzrostla. Částečně za toto mohou vysoké daně na alkohol a dovozní cla, nicméně zákazníci jsou ochotní za nadstandard platit vysoké částky. Český Primátor stojí v Brazílii mezi 22 a 27 reály (v přepočtu 176–215 Kč) půllitrová lahev, přesto však patří spíš k levnějším.
Zahraniční pivovary na brazilském trhu představují zatím jen přibližně dvě procenta, ale obchodní marže jsou poměrně vysoké. S hospodářským oživením, které se očekává v krátkodobém horizontu, lze předpokládat, že poroste i poptávka po dražších potravinách. Zatím tedy stále existuje prostor i pro další pivovary z České republiky, pro které by mohl být brazilský trh vhodnou diverzifikací teritoriálního portfolia prodejů. Česká piva mají v Brazílii dobré jméno, díky němuž – kromě ceny – mohou konkurovat i dalším zahraničním značkám, zejména belgickým a německým.
Ing. Pavla Havrlíková, generální konzulka, Sao Paulo