
České pivo zaujalo v brazilském Belo Horizonte
01.12.2017 / 13:43 | Aktualizováno: 01.12.2017 / 22:03
V rámci projektů ekonomické diplomacie se dne 7. listopadu 2017 představily nové značky českých piv v hlavním městě brazilského státu Minas Gerais – Belo Horizonte.
Český sektor pivovarnictví byl zastoupen značkami BrouCzech, Litovel, Holba, Pražačka, Sedmý schod, Cherry beer, Ginger beer, Baronka, Černovar, Bakalář i organickým pivem Celia.
Na prezentaci, spojenou s degustací, navázala i bilaterální B2B jednání v místě a také mimo. Cílovou skupinou projektu se stali distributoři zahraničních značek piv, zástupci maloobchodních řetězců, majitelé sítí restaurací a rovněž novináři, aktivní v oblasti pivovarnictví. Osobní seznámení s novými českými značkami měli například zástupci sítě největších supermarketů Superverdemar, SuperNosso, celkově se účastnila třicítka pozvaných. Akce se uskutečnila ve společenských prostorách Haus Munchen, její nedílnou součástí se stala i panelová výstava o historii českého pivovarnictví.
Podle Mapy oborových příležitostí pro Brazílii je pivní sektor jednou z perspektivních oblastí z hlediska českého exportu do tohoto teritoria. Projekt také navázal na prezentaci České republiky uskutečněnou v Belo Horizonte v květnu 2017, během které byl sektor pivovarnictví identifikován jako jeden z oborů s potenciálem růstu v obchodní bilaterální relaci České republiky a Minas Gerais. České pivo je mezi odbornou i širokou veřejností v Brazílii velmi dobře známo a také oblíbeno.
Projekt ekonomické diplomacie vznikl ve spolupráci Generálního konzulátu České republiky v Sao Paulo, Honorárním konzulátem České republiky v Belo Horizonte a dovozcem nových značek piv, česko-brazilské společnosti Biratuba.
Generální konzulka, Pavla Havrlíková, na úvod celé akce zdůraznila, že vstup dalších českých výrobců piv je podporován i Ministerstvem zahraničních věcí a Ministerstvem zemědělství České republiky a zmínila prezentační projety, které se v Brazílii připravují na rok 2018.
Zdeněk Svoboda, ředitel firmy Biratuba, zmínil oblibu českých piv mezi Brazilci a vyjádřil přesvědčení, že si nové značky i v podmínkách silné domácí i zahraniční konkurence najdou v Minas Gerais své přiznivce.
Autorka: Ing. Pavla Havrlíková, generální konzulka